استقلال و آزادی کشور برگرفته از آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 4203338
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

استقلال و آزادی کشور برگرفته از آموزه‌های قرآنی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: استقلال، آزادی، اقتدار و اعتماد به نفس جوانان برگرفته از سرچشمه بی انتهای آموزه‌های قرآنی و جاوادنگی آن است.

تجلیل از مقام آوران قرآنی

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان امروز، 13 اسفندماه در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و یازدهمین دوره مسابقات فرهنگیان استان که در سالن اجتماعات مرکز آموزش تخصصی نیروی دریایی باقرالعلوم رشت برگزار شد، با تأکید بر سازوکارهای قرآنی در تأسیس نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: استقلال، آزادی، اقتدار و اعتماد به نفس جوانان برگرفته از سرچشمه بی انتهای آموزه‌های قرآنی و جاوادنگی آن است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های شبکه‌ای در تداوم علوم و ارزش‌ها افزود: شناخت معروف‌ها، نفی منکرات، برپایی به موقع نماز و تدبر در قرآن و عمل به آن از ویژگی‌های درک منسجم و همه جانبه از این کتاب آسمانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به تأثیر مفاهیم قرآنی در تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: پاسخگویی به پرسش‌های دانش‌آموزان در ابعاد مختلف براساس جامعیت قرآن و در جهت رسیدن به حیات طیبه از برنامه‌های آموزش و پرورش با تأکید بر این سند راهبردی است. در کنار توجه به صوت و لحن زیبا در فراگیری قرآن باید با تدبر در قرآن آلودگی‌های نفسانی را از خودمان دور کنیم.

گفتنی است، در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و یازدهمین دوره مسابقات فرهنگیان استان از مهنا قنبری دانش‌آموز پایه نهم مدرسه رقیه رشاد ناحیه یک رشت و نخبه قرآنی به صورت ویژه تجلیل و همچنین در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات علوم قرآنی بین المللی و کشوری تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha