چهار مستند از شهدای گیلان تولید شد
کد خبر: 4203467
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

چهار مستند از شهدای گیلان تولید شد

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از برگزاری کنگره ملی شهدای استان در سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: چهار مستند از شهدای گیلان تولید شده و پنج مستند دیگر در دست ساخت است.

محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید گیلان

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری اولین کنگره هشت‌هزار شهید استان گیلان در سال ۱۳۹۵، اظهار کرد: دومین کنگره ملی شهدای گیلان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۶ اجلاسیه استانی و ۱۷ اجلاسیه شهرستانی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: هر ۱۷ شهرستان گیلان یک اجلاسیه شهرستانی را با فعالیت‌های مختلف برگزار می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان یکی از فعالیت‌های محوری اجلاسیه‌های شهرستانی را تولید محتوا دانست و تأکید کرد: ساخت مستند، نمایشنامه و فیلمنامه، چاپ کتاب، تولید سرود و غیره مختص هر شهرستان انجام خواهد شد.

داوطلب، از چاپ کتاب وصایای شهدای هر شهرستان خبر داد و گفت: در هفته‌های منتهی به کنگره ملی شهدای گیلان، اعضای ستاد کنگره با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد تا گزارشی از فعالیت ۱۰ ساله ستاد جهت برگزاری اجلاسیه نهایی را اعلام و از توصیه‌های معظم له استفاده کنند.

وی محور ارائه گزارش فعالیت ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان را تولیدات فرهنگی دانست و بیان کرد: ۴۰ اثر فاخر فرهنگی شامل مستند، کتاب وصایا، تئاتر، فیلمنامه، نمایشنامه و سریال و فیلم سینمایی از شهدای شاخص استان تولید و با حضور رهبر انقلاب رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه ۴۰ عنوان کتاب با محوریت شهدای شاخص در سال آینده رونمایی خواهد شد، مطرح کرد: چهار مستند از شهدای گیلان تولید شده و پنج مستند دیگر در دست ساخت است.

داوطلب، از برگزاری آیین دیدار مسئولان با خانواده‌های هشت‌هزار شهید استان در سال آینده خبر داد و افزود: تندیس و سردیس شهدا به خانواده‌های آنان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در اجلاسیه پایانی، بیان کرد: با مشارکت همه دستگاه‌ها اقدام به بسیج خدمت‌رسانی خواهیم کرد و اجرای پروژه‌ها و افتتاح طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی و راه‌سازی و غیره در سال ۱۴۰۳ به نیابت از شهدا خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از شهرداری‌های استان خواست در نامگذاری معابر و خیابان‌ها و میادین جدیدالتأسیس به معرفی شهدای شاخص بپردازند و یادآور شد: شهدا قهرمانان واقعی این مرز و بوم هستند و باید جوانان را با این الگوها آشنا کنیم.

وی شهید قلی‌پورها و املاکی‌ها و پیروی‌ها را قهرمانان واقعی دانست و گفت: باید از زندگی این قهرمانان کتاب و رمان و نماهنگ و فیلم و انیمیشن تولید شود تا نسل جوان بداند که باید دنباله رو چه کسانی باشد.

انتهای پیام
captcha