تربیت هنرمند انقلابی رسالت کانون‌های مساجد است
کد خبر: 4203916
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

تربیت هنرمند انقلابی رسالت کانون‌های مساجد است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه رسالت کانون‌های مساجد تربیت هنرمند انقلابی در بستر مسجد است تا هنر را در اختیار مسجد و انقلاب قرار دهند، گفت: توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی را از دیگر رسالت‌های کانون‌های مساجد است.

حجت‌الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز، 16 اسفندماه در دیدار جمعی از منتخبین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تبریک 18 اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های مساجد اظهار کرد: هم‌اکنون نزدیک به 27 هزار کانون در مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند که در گیلان 972 کانون در مساجد فعال هستند.

وی با بیان اینکه همچنین 87 کانون تخصصی بانوان نیز امسال در گیلان تأسیس شده است، افزود: با اجرای طرح باشگاه بچه‌های مسجد بالغ بر هفت‌هزار عضو جدید به شبکه کانون‌های مساجد استان پیوسته و تعداد اعضای کانون‌های گیلان به 72 هزار نفر رسید.

حاجتی به تشریح حوزه فعالیت کانون‌های مساجد پرداخت و با بیان اینکه مسجد مرکز حکمرانی جهان اسلام است، تصریح کرد: اداره جامعه اسلامی باید در درون مسجد شکل گیرد تا مسجد حکمران در همه مسائل اجتماعی و فرهنگی بوده و در همه اتفاقات جامعه تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد به عنوان یک رکن در درون مسجد و دستیار فرهنگی امام جماعت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد احیا نقش واقعی فرهنگی، هنری، آموزشی و تبلیغی مسجد است تا به تربیت نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد انقلابی در بستر مساجد بپردازد؛ رسالت کانون‌های مساجد تربیت هنرمند انقلابی در بستر مسجد است تا هنر را در اختیار مسجد و انقلاب قرار دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی را از دیگر رسالت‌های کانون‌های مساجد عنوان کرد و گفت: مدیران کانون‌های مساجد سرداران مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند، تهاجمی که امروز جوانان ما را هدف قرار داده و تمام هدف خود را در تقابل بین دو تمدن اسلام و غرب قرار داده است.

حاجتی با اشاره به ارائه گزارش فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در سال‌جاری تصریح کرد: طرح مسجد پایگاه قرآنی، رونمایی از سامانه مدیریت جلسات تلاوت قرآن در مساجد، تئاتر شبستان، مسابقات مدهامتان، مسجد، کانون نشاط از جمله طرح‌های اجرایی بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به حوزه ساماندهی کانون‌ها گفت: تأسیس کانون تخصصی بانوان به‌منظور توجه به هویت زن مسلمان، نقش زن در اسلام و الگوی سوم زن مورد تأکید مقام معظم رهبری در دستورکار قرار گرفت که ۸۷ کانون در استان راه اندازی و گیلان مقام اول کشور در این حوزه شد.

انتهای پیام
captcha