گفتمان‌سازی هدف اصلی محافل قرآنی است
کد خبر: 4204822
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مرکزی:

گفتمان‌سازی هدف اصلی محافل قرآنی است

حجت‌الاسلام بهزاد محمدی از اجرای محافل قرآنی در شهرستان‌های استان مرکزی خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح‌های قرآنی و فرهنگی ایجاد گفتمان‌سازی، برقراری ارتباط بیشتر با قرآن و تبدیل شرکت‌کنندگان به کنشگران فرهنگی است.

حجت الاسلام بهزاد محمدی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام بهزاد محمدی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اسلامی استان مرکزی، امروز، 21 اسفندماه در نشست خبری که به‌منظور تشریح ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان، در مجتمع آموزشی هنر و رسانه «ماهور» برگزار شد، ضرورت پرداختن به امور فرهنگی و مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: امسال با توجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت برنامه‌ها از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است. امید است در این ماه پرفیض و برکت در دو بُعد مادی و معنوی بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به غبارروبی دو هزار و 400 مسجد استان افزود: عموم مردم به‌ویژه بانوان در قالب پویش مردمی از اجرای طرح استقبال کرده و مساجد را در نقاط شهری و روستایی غبارروبی کردند. حضور گسترده مردم گواه بر علاقه‌مندی مردم جهت انجام امور فرهنگی و دینی است.

محمدی با اشاره به اقامه نماز اول وقت در سه نوبت اضافه کرد: کارگاه‌های قرآنی تفسیر در برخی مساجد و حسینیه‌ها ویژه ماه مبارک رمضان برپاست. جهت غنی‌سازی این جلسات با حضور قاریان ملی و استانی برگزار خواهد شد. مقام معظم رهبری بارها در خصوص برپایی کرسلا‌ها و جلسات تلاوت قرآن توصیه فرمودند و تکلیف است تا در این زمینه جدی‌تر وارد شویم.

وی از اجرای طرح قرآنی «مسطورا» در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: این طرح سه ساله است و آغاز ماه مبارک رمضان علاقه‌مندان به حفظ 30 آیه کاربردی از کلام وحی تحت عنوان «آیه‌های زندگی» خواهند پرداخت. این طرح در طول سال ادامه دارد.

محمدی در تکمیل توضیحات خود بیان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در طرح می‌توانند عدد 5 را به سامانه 30001924 ارسال کنند. قرار براین است که با اجرای طرح پویش «بیت نورانی» محقق شود، چراکه خانه‌ها نیاز به رشد معنوی دارند و قرآن تنها راه رسیدن به معنویت است. در طرح قرآنی «مسطورا» محورهای توحید، معاد، ایمان، نبوت، امامت و عدل محور آیات است.

محمدی اعزام روحانیون به مناطق مختلف شهری و روستایی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان دانست و اضافه کرد: روستاهای بالای ۴۰۰ نفر جمعیت می‌توانند درخواست حضور روحانی داشته باشند و برای روستاهای کمتر از 400 نفر جمعیت نیز روحانی گردشی حضور خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان به برگزاری جشن «فرشته‌ها» ویژه دختران و جشن روزه اولی‌های دختر و پسر در ۱۲ شهرستان اشاره کرد و گفت: همچنین در تمام محافل قرآن حفظ آیات و گفتمان‌سازی مدنظر قرار گرفته است. هدف از اجرای طرح‌های قرآنی و فرهنگی برقراری ارتباط بیشتر با قرآن کریم، فهم آیات و تبدیل شرکت‌کنندگان به کنشگران فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha