شکستن محاصره غذایی در غزه نیاز به جنبش جهانی دارد
کد خبر: 4205567
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
امام جمعه کرمان:

شکستن محاصره غذایی در غزه نیاز به جنبش جهانی دارد

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه یکی از اهرم‌های فشار علیه مردم غزه بستن راه غذا و تدارکات است، گفت: شکستن محاصره غذایی در غزه نیاز به جنبش جهانی دارد و امیدواریم در ماه رمضان که ماه جهاد و پیروزی است، پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین را جشن بگیریم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۵ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوا زمانی کاملاً رعایت می‌شود که در انجام کارها نگاه به آخرت داشته و مراقب باشیم تا رضایت خداوند را به دست آوریم.

وی در ادامه مباحث گذشته در خصوص عوامل تربیت از منظر قرآن به نقش محیط در این ارتباط اشاره کرد و با بیان اینکه انسان موجودی است که از محیط خود تأثیر می‌پذیرد و در آیاتی از قرآن به این مسئله اشاره شده، افزود: بر اساس آیات قرآن زمانی محیط به گونه‌ای باشد که نتوان مسیر درست را انتخاب کرد باید از آن محیط و اجتماع هجرت کرد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تأثير محیط بر تربیت کامل نیست بلکه بستر را فراهم می‌‌کند و اینگونه نیست که اگر کسی در محیط آلوده باشد محکوم به زندگی در آن محیط است. لذا محیط نمی‌تواند اختیار را از انسان سلب کند و فطرت، عقل و درایت انسان می‌تواند سبب انتخاب مسیر درست شود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه‌ دوم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و سیداحمدخمینی، اظهار کرد: امسال نوروز طبیعت و بهار فطرت همزمان است که برای هر کدام از آنها وظایفی داریم. مهمترین این وظایف در سال جدید صله‌ارحام و در ماه رمضان نزدیکی به خدا و مبارزه با هوی و هوس است.

وی به سالروز ملی شدن صنعت نفت نیز اشاره کرد و افزود: وقتی نخبگان با همه نگرش‌ها در کنار هم قرار گرفتند علیرغم اینکه حکومت در اختیار مردم نبود، برای ملی شدن صنعت نفت موفق شدند اما در این مسیر یک انحراف بزرگ اتفاق افتاد و بخشی از کسانی که رهبران ملی شدن صنعت نفت بودند آرام آرام به آمریکا گرایش پیدا کردند و این انحراف باعث شد این اتفاق نتوانند آن نتیجه‌ای که باید، برای مردم داشته باشد. لذا بزرگترین درس ملی شدن صنعت نفت این است که نسل‌های بعد متوجه باشند با ابرقدرت‌ها به‌گونه‌ای برخورد نکنند که پیشمان شوند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره حضور و مشارکت بالای مردم به ویژه کرمانی‌ها در انتخابات، رعایت راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری در انتخابات را سبب خنثی شدن توطئه دشمن دانست و افزود: کسانی که تنور انتخابات را گرم و رقابت آنها باعث شد حضور حداکثری رقم بخورد، خدمت بزرگی به نظام و انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه حتماً شکایت‌هایی از سوی نامزدها و طرفداران در بعضی حوزه‌ها وجود دارد که بعضی از آنها به حق هستند و ممکن است در سرنوشت انتخابات تأثیر بگذارند، تأکید کرد: رسیدگی به این شکایات حق طبیعی مردم و برای بحث سلامت انتخابات بسیار مهم است و شورای نگهبان با دقت و عدالت به این شکایات رسیدگی می‌کند و حرف آخر در تأیید یا ابطال انتخابات در حوزه‌ای بر عهده شورای نگهبان است.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان ادامه داد: حق طبیعی کاندیداها است که شکایات خود را با همه اسناد و مدارک به شورای نگهبان تحویل دهند اما اگر بخواهیم با خواسته خود حرکت کنیم ممکن است ماجراهای سال ۸۸ تکرار و شیرینی انتخابات در کام مردم تلخ شود که مقام معظم رهبری به موقع هشدار دادند و همه باید مراقب باشند تا کام مردم تلخ نشود و کشور به سمت پیشرفت و آبادانی حرکت کند.

امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به جنایات در غزه، گفت: یکی از اهرم‌های فشار علیه مردم غزه بستن راه غذا و تدارکات است. از یک طرف بر سر مردم بمب می‌ریزند و از سوی دیگر مردم مسلمان روزه‌ دارند و سحرها و افطارها با گرسنگی انجام می‌شود و تعداد زیادی از جمله کودکان بر اثر قحطی و گرسنگی به شهادت می‌رسند. شکستن محاصره غذایی در غزه نیاز به جنبش جهانی دارد و امیدواریم در ماه رمضان که ماه جهاد و پیروزی است و روز قدس، پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین را جشن بگیریم.

 

انتهای پیام
captcha