ماه رمضان فرصت تمرین اطاعت در مسیر بندگی است
کد خبر: 4205662
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
رئیس اداره‌ تبلیغات اسلامی گرگان:

ماه رمضان فرصت تمرین اطاعت در مسیر بندگی است

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان اینکه ماه رمضان ماه شروع سیر و سلوک انسان‌ها است، گفت: تمرین برای اطاعت‌پذیری از خدای متعال در مسیر بندگی از مهمترین کارها در ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد محمدزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد محمدزاده، رئیس اداره‌ تبلیغات اسلامی گرگان روز گذشته، 25 اسفندماه در مصلی وحدت گرگان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: همانطور که در بهار احوال طبیعت دگرگون می‌شود در ماه مبارک رمضان نیز جان و روح انسان‌ها منقلب گشته و تغییر می‌کند.

رئیس اداره‌ تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه ماه رمضان ماه شروع سیر و سلوک انسان‌ها است، اظهار کرد: براساس خطبه 192 نهج‌البلاغه، تفاوت ماه مبارک رمضان با ماه‌های دیگر تمرین بندگی و هموارسازی مسیر بندگی خدا است، بنابراین آنچه که مهم است اطاعت از خدا در مسیر بندگی است.

حجت‌الاسلام محمدزاده انجام احکامی همچون روزه را زمینه‌ساز تمرین جمعی جامعه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: با تمرین بندگی در ماه مبارک رمضان، خود را برای اطاعت‌پذیری از صاحب‌الزمان(عج) آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه نزول قرآن است، تصریح کرد: در این ماه باید زندگی افراد با قرآن مأنوس شده و رنگ و بوی قرآنی بگیرد، لذا برای تحقق بخشیدن به این امر بیش از 500 جلسه قرآنی در مساجد، حسینیه‎‌ها، تفرجگاه‌ها و... در این ماه مبارک در حال برگزاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «باید قرآن به بطن زندگی وارد شود»، گفت: طرح مسطورا(سطر به سطر زندگی با قرآن) از جمله کارهای فاخر بوده که در ماه رمضان امسال شروع شده تا با بهره‌مندی از آیات کاربردی، روزی یک آیه از قرآن کریم به عموم مردم آموزش داده شود.

انتهای پیام
captcha