هنر ایثار و شهادت در رأس همه هنرهاست
کد خبر: 4205750
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

هنر ایثار و شهادت در رأس همه هنرهاست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: هنر ایثار و شهادت در رأس همه هنرهاست و تبیین هنر شهادت افرادی که از جان و مال خود برای احیای واجبات گذشتند از ضروریات زمانه است.

حوزه هنری ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام امروز،۲۶ اسفندماه در جلسه هماهنگی برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی استان ایلام، وظیفه هنرمندان را انتقال دانایی به دیگران در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: هنر ایثار و شهادت در رأس همه هنرهاست و تبیین هنر شهادت افرادی که از جان و مال خود برای احیای واجبات گذشتند از ضروریات زمانه است.
 
حسنی به تکریم شعائر دینی و تبیین واجبات برای جامعه اسلامی در ماه رمضان اشاره کرد و توضیح داد: هنرمندان در عرصه های مختلف شعر و ادبیات و سینما و هنرهای تجسمی و... هر جا اثری از اسلامیت و آرمان‌های انقلاب اسلامی در آثارشان پدیدار شد، کاری بسیار ارزشمند انجام داده‌اند و باید قدردان آنها باشیم.
 
معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: تفاوت هنر ما و هنر سایر ملت‌ها و کشورها در همین آمیختگی هنر با اسلامیت و باورهای آرمانی و انقلابی است که می‌توانیم حرفی متفاوت در دنیا بزنیم.
 
حسنی بر عمل دستگاه‌های موظف در برگزاری هفته هنر تاکید کرد و گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تجلیل از همه کسانی است که در این عرصه‌ها زحمت کشیده‌اند و در برگزاری برنامه‌ها توجه به شور و نشاط اجتماعی با برگزاری برنامه‌های شاد مدنظر قرار بگیرد.
 
سعید خیراللهی، رئیس حوزه هنری استان ایلام نیز در این جلسه ضمن تشریح برنامه‌های هفته هنر مطرح کرد: در تمام دنیا برگزاری برنامه‌های فرهنگی با رویه، بینش، تفکر، ارزش‌ها و آرمان‌های آن جامعه مرسوم است و هفته هنر انقلاب اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.
 
وی افزود: فعال کردن گروه‌های مردمی و جذب آنها به مفاهیم انقلاب اسلامی، الگوسازی از هنرمندان انقلاب اسلامی و تاکید بر ظرفیت‌های سند زیست بوم فرهنگی هنری استان ایلام از اهداف کلان برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی است.
 
رئیس حوزه هنری استان ایلام اظهار کرد: اگر هنرمند ما در حوزه هنر انقلاب پای کار است باید قدر آنها دانسته شود و در خور نام آنها و هنرشان از آنها تجلیل شود تا دلسرد نشوند و هنرمندان باید احساس کنند که در جامعه اعتبار دارند.
 
وی ضمن تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: هنرمندان سال انقلاب کشوری و استانی با همکاری نهادهای فرهنگی و هسته‌های فرهنگی با مشارکت یکدیگر و در یک شورا انتخاب و در هفته هنر معرفی خواهند شد.
انتهای پیام
captcha