نقش تربیتی نشاط معنوی ایجاد صبر در انسان است
کد خبر: 4205869
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی:

نقش تربیتی نشاط معنوی ایجاد صبر در انسان است

حجت‌الاسلام جواد اکبری‌مطلق با بیان اینکه نقش تربیتی نشاط معنوی ایجاد صبر در انسان است، گفت: اعتقاد به خداوند، اجرای دستورات دینی و داشتن قناعت اجتماعی در زندگی روزمره از عوامل مؤثر در نشاط معنوی است.

حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبیحجت‌الاسلام جواد اکبری‌مطلق، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نشاط معنوی ایجاد حالت آرامش کامل در انسان برگرفته از ارتباط با کمال مطلق است، گفت: دین دستورات متفاوتی داده است که اوج دستورات آن نماز است که اگر عمل کنیم نشاط معنوی درستی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نقش تربیتی نشاط معنوی ایجاد صبر در انسان است، افزود: اعتقاد به خداوند به عنوان قدرت مطلق عالم، اجرای دستورات دینی و داشتن قناعت اجتماعی در زندگی روزمره از عوامل مؤثر در نشاط معنوی است.

اکبری‌مطلق بیان کرد: در نظر گرفتن هدف متعالی و تلاش در انجام آن راه رسیدن به نشاط معنوی است، بنابراین مشکل ما این است که هدف‌های کوچک را در نظر گرفته و زمانی که چالشی اتفاق می‌افتد اذیت می‌شویم در حالی که اگر هدف متعالی و کمال را در نظر بگیریم اوج سختی‌ها زیبا دیده می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای افزایش نشاط معنوی باید خود فرد تلاش کرده که عوامل را ایجاد کند و با کسانی همنشینی کند که عوامل نشاط معنوی در آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام
captcha