تأثیر مادران در تربیت علمای برجسته اسلامی
کد خبر: 4205940
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
حجت‌الاسلام ادیانی تبیین کرد؛

تأثیر مادران در تربیت علمای برجسته اسلامی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور با اشاره به تأثیر مادران در تربیت علمای برجسته اسلامی، گفت: وظیفه ما الگوسازی است و بهترین الگو برای زنان ما حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) است.

حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در آیین اختتامیه جشنواره «گوهر فاطمی» با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در فرهنگ اصیل ایرانی گفت: حجاب و عفاف همواره بخش اعظمی از رسالت انبیاء الهی و اولیا، ادیان و علما بوده است، زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می‌کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می‌کند.

حجت‌الاسلام ادیانی به آیه شریفه ۳۰ سوره نور اشاره کرد و گفت: در این آیه آمده است که ای پیامبر به مردان مؤمن بگو چشمانشان را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند و کانون عفت خویش را حفاظت نمایند. این عمل برای آنها پاکیزه‌تر است. تحقیقاً خداوند به آنچه انجام میدهید، آگاه است.

وی به تأثیر مراقبت‌های مادران ایرانی بر تربیت فرزندان خود اشاره و با بیان اینکه از دامن مادران پاک، مردان بزرگ تربیت می‌شوند، مصادیقی از تأثیر مادران در تربیت علمای برجسته اسلامی را مطرح کرد و گفت: تقید زن و مرد به مراقبت‌های معرفتی، نقش به سزایی در تقویت بنیه‌های تربیتی فرزند و نسل‌های آینده دارد و از دامن پاک زنان عفیف و پاکدامن است که مردانی باغیرت همچون شهدای عزیز انتظامی تربیت می‌شوند که شجاعانه مقابل فتنه‌گران و مخلان نظم و امنیت می‌ایستند و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام می‌گذارند. در طول تاریخ هیچگاه زنانی ناپاک نتوانسته‌اند فرزندانی پاک را تربیت کنند، اما همه مردان بزرگ تاریخ از دامن مادرانی پاک تربیت شده و رشد یافته‌اند.

حجت‌الاسلام ادیانی خاطرنشان کرد: امروزه نیز تقابل بین اسلام با دشمنان نظام و استعمارگران همچون آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های غاصب و دیگر دشمنان ما تقابل بین تربیت‌یافتگان زنان پاکدامن و فاسد است.

وی با اشاره به عفت، پاکدامنی، حیاء و عصمت حضرت زهرا(س) گفت: شخصی كه نابینا بود از حضرت فاطمه(س) اجازه خواست تا به حضور او برود، حضرت فاطمه(س) اجازه داد ولی در طول ملاقات حجاب بر سر داشت. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم به او فرمود: چرا حجاب در بر نمودی در حالی كه او تو را نمی‌دید؟ حضرت فاطمه گفت: اگر او مرا نمی‌بیند، من او را می‌بینم، و او بوی تن مرا نیز حس می‌كند. پیامبر فرمود: شهادت می‌دهم كه تو پاره‌ای از وجود من هستی.

حجت‌الاسلام ادیانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجاب حضرت فاطمه بهترین الگو برای جامع حجاب زنان مسلمان است و هیچ کس برتر از ایشان نمی‎تواند باشد و باید بزرگواری و منش و رفتار ایشان سرلوحه همه زنان مسلمان باشد. چرا که نتیجه تأثیری که الگو بر افراد می‌گذارد، بسیارعمیق تر و ماندنی‌تر از گفتار است.

وی افزود: یک زن مسلمان هرگز فرمان خداوند متعال را در مورد حفظ عفت و عصمت خود فراموش نمى‌کند و در طول زندگى از حجاب خود همانند گوهرى گران‌بها پاسدارى مى‌کند.

نماینده ولی فقیه در انتظامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: یکی از تلاش‌های دشمن برنامه‌ریزی برای دور کردن حیا و گرفتن حجاب از زنان مسلمان ما است وظیفه ما در شرایط فعلی الگوسازی است و بهترین الگو برای زنان ما حضرت فاطمه(س) و دختر بزرگوار ایشان حضرت زینب (س) است که حتی در میان دشمن حجابش را حفظ کرد. اگر زنان در جامعه به انحراف بروند، تمام جامعه به انحراف کشانده می‌شوند؛ چون زنان تربیت کننده نسل‌های آینده هستند. زنان در نظام اسلامی باید بهترین الگویشان این دو بانوی عفیف و بزرگوار باشد تا در تمام ابعاد زندگی همیشه موفق و سرفراز باشند.

انتهای پیام
captcha