مشارکت مردمی عامل مؤثر برای جهش در تولید مسکن است
کد خبر: 4206910
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
شهردار گرگان:

مشارکت مردمی عامل مؤثر برای جهش در تولید مسکن است

سیدالنگی حضور و مشارکت مردم در حوزه مسکن را امری مؤثر برای تحقق شعار نهضت ملی مسکن در دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: مردم می‌توانند با تولید مسکن در زمینه کمتر کردن عوارض سالیانه، تسهیل در روند تولید صدور پروانه و تسهیل در عرضه زمین برای مسکن گام بردارند.

سیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگانسیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» توسط مقام معظم رهبری، گفت: شهرداری‌ها یک نهاد مردمی بوده و جهش تولید در حوزه مردمی به معنای واگذاری بیشتر امور به خود مردم جهت تسهیل امور و تولید بیشتر با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی است.

شهردار گرگان حضور و مشارکت مردم در حوزه مسکن را امری مؤثر برای تحقق شعار نهضت ملی مسکن در دولت مردمی سیزدهم دانست و افزود: مردم می‌توانند با تولید مسکن به کمتر کردن عوارض سالیانه، تسهیل در روند تولید صدور پروانه و تسهیل در عرضه زمین برای مسکن گام برداشته و شهرداری‌ها نیز با برخورد منصفانه با مردم همراه و همگان شده تا این امر هرچه سریع‌تر محقق شود.

سیدالنگی با بیان اینکه اداره امور شهر توسط نیروهای شهرداری هزینه سنگینی دربردارد، تصریح کرد: در حوزه شهری مردم در اموراتی همچون خدماتی، عمرانی و اجتماعی می‌توانند به عنوان بازوی توانمند شهرداری‌ها مشارکت کرده تا شهرداری‌ها با کمک مردم راحت‌تر و با هزینه کمتر اداره شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات موجود در جامعه نشئت گرفته از موضوعات فرهنگی اجتماعی است، ادامه داد: مردم رکن نظام بوده و در همه لحظه‌ها پای ارزش‌های نظام ایستاده و در بزنگاه‌های تاریخی از کیان نظام دفاع کردند، لذا مشارکت و تبیین مردم می‌تواند مشکلات فرهنگی و اجتماعی را برطرف کرده و به داشتن یک جامعه پویا و پرنشاط کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه باید نقش مردم را در امور پررنگ کرده و کارها را به آنان بسپاریم، گفت: مردم هویت خود را از کیان نظام داشته و حضور و مشارکت مردمی زمینه‌ساز بهبود و تسهیل در امور با خطای کمتر و هزینه کمتر شده، لذا این امر کمک می‌کند تا در حوزه اقتصاد به سرعت پیشرفت کنیم.

انتهای پیام
captcha