برگزاری ویژه‌برنامه «سیزده به در علوی» در دهدشت
کد خبر: 4207730
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

برگزاری ویژه‌برنامه «سیزده به در علوی» در دهدشت

رئیس تبلیغات اسلامی کهگیلویه از برگزاری ویژه‌برنامه «سیزده به در علوی» در دهدشت همزمان با شهادت حضرت علی(ع) خبر داد.

ستاد شئون فرهنگی شهرستان کهگیلویه با حضور مسئولان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام مجید بهادری، رئیس تبلیغات اسلامی کهگیلویه امروز، 11 فروردین‌ماه در جمع ستاد شئون فرهنگی شهرستان با اشاره به اهمیت لیالی قدر، گفت: شب قدر به عنوان بزرگ‌ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است.

وی با بیان اینکه در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته‌اند، افزود: لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل بیت(ع) شمرده شد.

رئیس تبلیغات اسلامی کهگیلویه در ادامه با اشاره به اهمیت شب قدر، بیان کرد: شبی که قلم‌ها در وصفش ناتوان، زبان‌ها در توصیفش قاصر و عقل در فهم آن مبهوت و درمانده است.یکی از حکمت‌های الهی برای بیان اهمیت و فلسفه شب قدر نزول قرآن و شهادت امام علی(ع) در این شب است، تا عظمت و فضیلت بنده صالح خداوند برای ما بیشتر روشن شود.

حجت‌الاسلام بهادری در پایان از آمادگی بیش از ۹۰ مسجد به منظور برگزاری مراسم شب‌های قدر و شهادت امام علی(ع) در شهر دهدشت، بخش‌های تابعه و روستاها خبر داد.

یادآور می‌شود، در پایان مقرر شد در روز ۱۳ فروردین‌ماه مصادف با شهادت حضرت علی(ع) مراسم دسته‌روی و عزاداری در قالب «سیزده بدر علوی» از میدان امام حسین(ع) تا پارک شهید دستغیب(جنگلی) برگزار شود.

انتهای پیام
captcha