بازدید بیش از 3 میلیون نفر از نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4207746
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
محمدمهدی اسماعیلی خبر داد:

بازدید بیش از 3 میلیون نفر از نمایشگاه قرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازدید بیش از سه میلیون نفر از نمایشگاه قرآن امسال در تهران و سایر استان‌ها خبر داد و گفت: امروز اهتمام اصلی و راهبرد دولت مردمی، گسترش موضوعات قرآنی در جامعه است. ‌

اسماعیلیبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 11 فروردین‌ماه  طی سخنانی در بیست و نهمین آئین تکریم از خادمان قرآن که در مصلای تهران، محل برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به پیشکسوتان، قاریان، حافظان و قرآنیان حاضر در مراسم، گفت: خوشحالیم که امروز به برکت انقلاب و مکتب رهایی‌بخش امام(ره) در محضر باشکوه قرآن کریم هستیم.

وی افزود: روزی که امام خمینی(ره) با لبیک به آیه کریمه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» کار نهضت بزرگ را آغاز کردند، هیچ فردی چنین روزهای باشکوهی را برای حوزه قرآن کریم در کشور پیش‌بینی نمی‌کرد. در ادامه نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی و قرآنی ما با هدایت کشتی انقلاب و تمسک به آیات نورانی قرآن کریم این مسیر نورانی را ادامه دادند. 

اسماعیلی بیان کرد: زمانی که مشکلاتی در جامعه ایجاد می‌شود، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مقتدرانه با تکیه بر قرآن و با اشاره به آیه شریفه «كَلَّا إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ» در برابر مشکلات ایستاده و مردم را راهنمایی می‌کنند. رئیس‌جمهور انقلابی کشورمان امروز با اقتدار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرآن را در دست گرفته و از هدایت قرآنی سخن گفته و تمدن غربی مادی‌گرا را استیضاح می‌کند.

وزیر ارشاد ادامه داد: این برکت نام قرآن است که امروز در تمامی کشور می‌درخشد. امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را در نخستین روز سال برپا کردیم و به برکت نورانی قرآن کریم  شاهد زیبایی‌های فراوانی در نمایشگاه بوده و هستیم. نمایشگاه امسال در 30 استان کشور برگزار شد و طبق آخرین آماری که به دست ما رسیده است، تاکنون حدود سه میلیون نفر در تهران و سایر استان‌ها از نمایشگاه قرآن بازدید کرده‌اند. 

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران در محل مصلای امام خمینی(ره) و در فضایی بیش از 80 هزار متر مربع برپا شده است و علاقه‌مندان به حفظ هنجارها و پوشش اسلامی محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند. بخش غزه و بین‌الملل نمایشگاه نیز امسال با شکوه فراوانی برپا شده است. بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال با حضور 28 کشور برگزار شده است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگوهای تخصصی با حضور اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان در نمایشگاه امسال اظهار کرد: برنامه رونمایی از بیش از 100 عنوان کتاب در مورد خاندان آل‌الله(ع) که از سوی اندیشمندان غیر مسلمان نگاشته شده، در دستور کار قرار دارد که این برنامه از نمایشگاه قرآن آغاز شده و طی چهار سال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خانواده جایگاه والایی در جامعه ایران اسلامی دارد، تصریح کرد: مزیت ما در  عرصه تمدنی، ابتنای به خانواده است؛ در حالیکه در تمدن غربی، نهاد خانواده رو به اضمحلال است. امروز نظام جمهوری اسلامی به شدت بر روی اعتقاد خود بر روی نظام خانواده ایستاده است.  

وزیر ارشاد اظهار کرد: در نمایشگاه امسال اهتمام ویژه‌ای بر موضوع نهج‌البلاغه داشته‌ایم. همچنین، انجمن خادمان نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم. طی دو سال گذشته حدود 12 هزار نفر از اصحاب قرآن به عضویت صندوق هنر در آمده و  از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

اسماعیلی بیان کرد: خوشحالیم که توانستیم در روزهای پایانی سال گذشته جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور را با حضور رئیس‌جمهور برگزار کنیم و تصمیمات خوبی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی اتخاذ شد. در همین راستا طرح آیه‌های زندگی که با اهتمام این شورا در حال ا جراست، حدود شش میلیون مخاطب داشته است. 

 وی در پایان تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی مانند محفل، اجتماع امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی و ...  همگی جلوه بی‌نظیری از محبت و عاطفه مردم ایران اسلامی نسبت به ساحت قرآن کریم است. امروز اهتمام اصلی و راهبرد دولت مردمی، گسترش موضوعات قرآنی در جامعه است.

انتهای پیام
captcha