واکنش مردم به دیدن صداهای رادیو قرآن
کد خبر: 4208049
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
در گفت‌‌وگو با حمید عبیری مطرح شد

واکنش مردم به دیدن صداهای رادیو قرآن

مجری‌کارشناس رادیو قرآن با اشاره به اینکه دیدن صاحبان صداهای رادیو در نمایشگاه قرآن برای مردم جذاب است، گفت: نظرات مخاطبان جمع‌بندی و در چینش برنامه‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

حمید عبیریحمید عبیری، مجری رادیو قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت این رسانه در نمایشگاه قرآن گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز آمار صدا و سیما رادیو قرآن پرمخاطب‌ترین رسانه تخصصی در ایران محسوب می‌شود.

این کارشناس‌مجری رادیو قرآن عنوان کرد: هدف ما از حضور در نمایشگاه قرآن معرفی خودمان به عنوان یک رسانه نیست، اما ظرفیت نمایشگاه در این زمینه نیز قابل تبیین و تعریف است. مسئولیت رسانه همین است که در فضاهای مختلف این فرصت را فراهم کند تا تمام کسانی که با ارائه خدمات یا محصولات خاص دور هم جمع می‌شوند، از طریق رسانه خود را به مخاطب معرفی کنند.

عبیری اضافه کرد: رسانه تخصصی قرآنی در فضای تخصصی قرآنی باید فعال باشد، کما اینکه خبرگزاری ایکنا نیز در نمایشگاه قرآن حضور دارد و فعالیتی با توجه به شرح وظایفش خواهد داشت. بزرگ‌ترین رسالت رادیو قرآن نیز اطلاع‌رسانی و معرفی بخش‌های مختلف نمایشگاه به مخاطبان در سراسری کشور است به همین دلیل در نمایشگاه قرآن فعال است.

وی در پاسخ به این سؤال که واکنش مردم در مواجهه حضوری با افرادی که همیشه صداهای آنها را از رادیو قرآن می‌شنوند، چیست؟ گفت: اتفاقی که در نمایشگاه قرآن می‌افتد، مواجهه مردم با رسانه‌ای است که در طول سال با آن در ارتباط هستند و صداهایی که می‌شنوند، می‌بینند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند که این مسئله برای مردم بسیار جذاب است.

این گوینده رادیو قرآن افزود: مواجهه با رسانه و نوع و شکل فعالیت آن و افرادی که در طول سال‌ها فقط با صداهای آنها ارتباط برقرار کرده‌اند، جذاب است. در این فضا مردم صاحبان صداها را می‌بینند. برای خود ما نیز مواجهه با مخاطب و گرفتن بازخورد فعالیت‌های سالیانه مهم و جذاب است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی رضایت مردم را از عملکرد رسانه می‌شنویم، انرژی می‌گیریم، همچنین در میان نظرات مردمی پیشنهادهای خوبی دریافت کرده‌ایم و البته نقد هم بر عملکرد خودمان داشته‌ایم و همه این نقدها را با دل و جان پذیرفته‌ایم. چون کاری که انجام می‌دهیم، برای جلب رضایت مخاطب است و اگر مخاطب راضی نباشد، همه تلاش‌های ما بی‌اثر و بی‌فایده است.

این گوینده رادیو در پاسخ به این سؤال که مردم در نظرات خود خواستار توجه بیشتر به کدام بخش‌ها هستند؟ گفت: هر مخاطبی با توجه به سلیقه شخصی خود اظهار نظر می‌کند. برخی مخاطبان خواستار پخش بیشتر تلاوت‌های قاریان مصری بودند، در کنار این با درخواست‌هایی مواجه بودیم که تمایل به پخش تلاوت قاریان ایرانی داشتند و البته تعدادی از مخاطبان نیز از ما درخواست کردند، تا قاریان جدید را معرفی و تلاوت قاریان جدیدتر را پخش کنیم.

وی در پایان گفت: از همه طیف و سلیقه مخاطب داریم، این اعلام‌نظرهای سلیقه‌ای و شخصی را دریافت و جمع‌آوری می‌کنیم، گروه کارشناسی و مدیریتی شبکه نیز این نظرات را کارشناسی کرده و در چینش جدول برنامه‌ها برآنند تا توازن و تعادل خواست مخاطبان را رعایت کنند تا همه مخاطبان از برنامه‌ها راضی باشند. 

انتهای پیام
captcha