به گزارش ایکنا، حجتالاسلام والمسلمین علی تقیزاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کشورمان طی یادداشتی به ابعاد نصرت الهی و وظیفه مؤمنان، ضرورت انتخاب راه مقاومت و جهاد بهعنوان مسیر اصلی پیشرفت و عدالت پرداخته است.
متن این یادداشت به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» (حج ۳۹)
حرکت مذبوحانه رژیم سفاک و کودککش اسرائیل در به خاک و خون کشاندن مردم مظلوم و فرماندهان غیور و دانشمندان بزرگ ما، به منزله اعلام جنگ تمام عیار با جبهه حق است و خداوند در این شرایط به مؤمنین اذن جهاد و قتال داده است؛ «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» (حج ۳۹)
در چنین فضایی سنت قطعی خداوند، نصرت مؤمنین است، «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» (محمد ۷)
شرط این سنت الهی، این است که به میدان بیاییم و به وظیفه خود عمل کنیم. اکنون وظیفه ما روشن است. باید ادبیات قرآنی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی) را با صراحت بازخوانی و طبق آن عمل کنیم.
باید بین دو مسیر مقاومتِ عزتمندانه و سازشِ ذلتبار انتخاب کنیم. باید تبیین کنیم که رسیدن به قلههای پیشرفت و عدالت، در گرو ایستادگی و جهاد است؛ «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّریقَةِ لَأَسْقَیْناهُمْ ماءً غَدَقا» (جن ۱۶)
در غیر این صورت، ما هم در مسیر فرومایگی تاریخی بنیاسرائیل خواهیم افتاد و مهر ذلت ابدی بر پیشانیمان خواهد خورد. «وَضُرِبَت عَلَیهِمُ الذِّلَّةُ وَالمَسکَنَةُ وَباءوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ» (بقره ۶۱)
همانگونه که حضرت امام(ره) فرمودند این مبارزه تا رسیدن به ظهور حضرت حجت (عج) و اقامه حکومت عدل مهدوی پایان ندارد؛ «تا کفر و شرک هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.»
امروز، همان دشمنی که سالها شعار مذاکره و گفتوگو میداد، با تمام قوا به زن و بچه مسلمان حملهور شده و بیپرده اعلام جنگ کرده است. قرآن به ما یاد داده که با چنین دشمنانی مماشات نکنیم؛ «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ» (توبه ۱۲)
شاید اهل رفاه و راحتطلبی، کسانی که از ابتدا هم با آرمانها همراه نبودند، امروز به گلایه برخیزند؛ اما صاحبان حقیقی انقلاب، همان مستضعفانی هستند که دل در گرو وعده الهی دارند و در میدان میمانند.
آری به قول امام خمینی(ره) مبارزه با رفاهطلبی سازگار نیست، آنها که تصور میکنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایهداری و رفاهطلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانهاند.
مبارزه و جهاد، یک تاکتیک موقت نیست. قتال، راهی اضطراری برای شرایط بحرانی نیست. بلکه جهاد و قتال، راهبرد قطعی قرآن کریم برای مقابله با دشمنان دین خدا و زمینهساز پیروزی نهایی جبهه حق است.
اینکه برخی در فضای امروز، در مقابل پیام روشن ولیّ امر مسلمین، به تردید و تشکیک و تأویل میپردازند، نشان از فاصله آنان با نصوص صریح قرآن دارد. این سکوت یا عقبنشینی، نه تنها نشانه عقلانیت نیست، بلکه بیاعتنایی به سنتهای محکم الهی است؛ سنتهایی که با خون شهدا و صبر مؤمنان در طول تاریخ، به تجربه نشستهاند.
قرآن از همان آغاز، تکلیف را روشن کرده است؛ «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ کُرْهٌ لَکُمْ، وَعَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ» (بقره ۲۱۶)؛ جنگ برای شما واجب شده، هرچند آن را ناخوش دارید. چه بسیار چیزهایی که ناخوشایند شماست، ولی بهراستی خیر شما در آن است.
امروز، باید تکلیف را روشن کرد. در آستانه تحولات بزرگ، جامعه ما بیش از هر زمان نیازمند بازگویی بیپرده اصول مقاومت و مبارزه است.
اگر این انتخاب از سوی مردم و نخبگان و مبلغان صورت گیرد و اراده جمعی بر پایه ایمان و عمل صالح شکل گیرد، آنگاه نصرتهای الهی پیاپی از راه خواهند رسید. «فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ لا یَسْتَخِفَّنَّکَ الَّذِینَ لا یُوقِنُون» (روم ۶۰)
وعده خدا تخلفناپذیر است، اما تحقق آن در گرو حضور ماست. «وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» (حج ۴۰)
و امروز، در آستانه عید غدیرخم زمان لبیک به این دستور امیرالمؤمنین علی(ع) است؛ «الله الله فی الجهاد بأموالکم و أنفسکم و ألسنتکم فی سبیل الله» امروز روز حضور ما در میان جهاد جانی و مالی و زبانی است.
بِسمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحمانِ ٱلرَّحِیمِ.»
انتهای پیام