کد خبر: 4294637
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۰
حامد علامتی:

اسباب‌بازی برای دوران بحران تولید کنیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تولیدکنندگان اسباب‌بازی می‌توانند با استفاده از دیدگاه‌های روان‌شناسان کودک تولیداتی کاربردی برای دوران بحران طراحی کنند. حضور در سکو‌های اینترنتی داخلی، انتقال تجربه‌ها و رساندن محصول به مخاطب در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسباب‌بازی برای دوران بحران تولید کنیمبه گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در نشست تخصصی هم‌اندیشی با برخی فعالان و رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی که سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه برگزار شد، با بیان اینکه در کانون تا حد امکان در کنار تولیدکنندگان هستیم، افزود: اینجا به‌عنوان نماینده دولت صحبت می‌کنم، چراکه مأموریت ما فقط فرهنگی نیست، بلکه درآمدزایی هم داریم. نباید تصور کرد به گذشته بازگشته‌ایم؛ امروز در میانه جنگ ترکیبی هستیم.

وی در این نشست که در آن موضوع‌هایی مانند ضرورت خلاقیت، برنامه‌ریزی، تنوع در تولید، و تقویت هم‌افزایی برای عبور از شرایط بحرانی مورد تاکید قرار گرفت، با انتقاد از برگزارنشدن نمایشگاه‌های شهرستانی گفت: اگر خانواده‌ها ندانند شما چه می‌کنید، درگیر کار شما نمی‌شوند. در زمینه کتاب هم مشکل پخش داریم و شما نیز در اسباب‌بازی با همین چالش مواجهید. نمایشگاه‌های استانی فرصتی برای دیده‌شدن و رقابت میان استان‌هاست.

علامتی یکی از حمایت‌های مهم کانون را حذف مالیات از اسباب‌بازی‌های آموزشی دانست و افزود: این امتیاز با پیگیری‌های ما و همراهی شما ممکن شد. همه ظرفیت‌های کانون را در اختیار شما می‌گذارم. اگر استان‌ها ببینند نمایشگاهی برگزار شده، وارد رقابت خواهند شد.

وی با اشاره به سه سناریوی احتمالی وزارت آموزش‌وپرورش و کانون در صورت ادامه درگیری‌ها افزود: برای ماه مهر آمادگی آموزش مجازی و بازگشت مدرسه تلویزیونی را داریم. حتی اگر شرایط عادی باشد نیز نباید از برنامه‌ریزی غافل شویم.

مدیرعامل کانون یادآورشد: در کانون زبان ایران حتی در روز‌های سخت هم کلاس‌ها را تعطیل نکردیم و با تخفیف توانستیم ثبت‌نام‌ها را افزایش دهیم. برای درآمدزایی باید خلاق بود.

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در ادامه این نشست بر اهمیت تولید اسباب‌بازی‌هایی مناسب دوران بحران برای کودکان، اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های استانی بدون وقفه و طراحی سناریو‌های مختلف برای برنامه‌ریزی آغاز سال تحصیلی در آموزش و پرورش و کانون در دوران بحران سخن گفت و تأکید کرد: نباید تصور کنیم به گذشته بازگشته‌ایم؛ ما امروز در میانه جنگ ترکیبی هستیم و باید تولیداتی متناسب با این شرایط ارائه کنیم.

در این نشست کیاداوود اسفندیاری، تحلیلگر اقتصادی، با اشاره به شرایط بحرانی اقتصاد گفت: زندگی در بدترین وضعیت هم ادامه دارد. محیط کسب‌وکار در ایران نامساعد است و شاخص‌ها هم این را نشان می‌دهند. رکود زنجیره‌وار صنایع و قطعی انرژی، وضعیت را وخیم‌تر کرده است.

وی افزود: محصولاتتان را طوری انتخاب کنید که ارزش دارایی‌تان حفظ شود. از تنوع حساب‌های بانکی و پدافند غیرعامل در حوزه مالی غافل نشوید. بدون تحلیل درست از خود، ریسک نکنید. هیچ پیش‌بینی قطعی وجود ندارد، فقط سناریو‌هایی هست که باید برای هرکدام آماده بود.

اسفندیاری توجه به نیروی انسانی را ضروری دانست و گفت: ارتباطات، تنوع‌پذیری، حفظ شبکه‌های اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای ویلویت شما باشد. شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید. مردم در بحران بیشتر به بازی و سرگرمی نیاز دارند. این نیاز، فرصت است.

تاب‌آوری تاریخی ایرانی‌ها در برابر تهاجم

احسان منشی، رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، با تأکید بر تاب‌آوری تاریخی ایرانی‌ها در برابر جنگ، گفت: ایرانی‌ها به واسطه تهاجمات تاریخی همیشه روحیه قوی داشته‌اند. امروز هم باید ویلویت را بر تولید بگذاریم و ایمنی روانی کارکنان را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: ترس خانواده‌ها طبیعی است، اما ما مسئولیت فردی، اجتماعی و سازمانی داریم. اگر وارد چرخه تولید شده‌ایم، باید مسئولانه رفتار کنیم. از فرصت‌های قانونی در شرایط جنگی استفاده کنید و هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید. ارتباط با افراد اهل ریسک و هم‌افزایی، تاب‌آوری شما را افزایش می‌دهد.

تأکید بر هم‌افزایی، نمایشگاه‌محوری و آینده‌پژوهی در تولید

در این نشست، تولیدکنندگان و فعالان حوزه اسباب‌بازی به موضوعاتی از جمله ایجاد حال خوب برای کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی، رفع مشکلات پخش، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، شناسایی مخاطبان از طریق ارتباط با مدارس و مهد‌های کودک، تولید بازی‌های مخصوص بزرگسالان و آموزش‌محور، آینده‌پژوهی، تولید با محوریت تاب‌آوری، تشکیل کمیته‌های نمایشگاهی، توجه به فروش زنجیره‌ای و سازمانی و افزایش هم‌افزایی تولیدکنندگان پرداختند.

در این نشست، علاوه بر سخنرانان اصلی، فعالانی، چون کیاداوود اسفندیاری، تحلیلگر اقتصادی؛ محمدرضا نجاری، تولیدکننده چاپ؛ فتوت، عضو هیئت‌مدیره انجمن؛ دیانت ملکی، برند توپچی؛ ایران‌مدار، مرکز هوش‌یار و نخبگان دانش‌آموزی، مقدمی؛ تولیدکننده بازی آموزشی، فرمند؛ برند نیو، اسلامی، دبیر انجمن؛ حاجی‌بیگی، برند یانیک؛ عباس گل‌بخش، برند هزارتو و خاکپور، برند بازیستان حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha