حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفتوگو با ایکنا درباره برنامههای کانون برای آگاهسازی والدین نسبت به حقوق کودک گفت: برای اینکه والدین و بهطور کلی جامعه با حقوق خود آشنا شوند و آن را رعایت کنند، همه ما وظیفه داریم. از رسانه ملی تا رسانههای مکتوب و مجازی و نهادهای تعلیم و تربیت، هر کسی که هر نوع دسترسی به خانوادهها دارد، میتواند خانوادههای زیر پوشش خود را آموزش دهد. کانون دارای ۸ هزار پرسنل است و میتوانیم آموزش را از همین افراد شروع کنیم. والدینی که امروز مخاطب ما هستند و فرزندان خود را به عضویت کانون درمیآورند، میتوانند جامعه هدف ما در مرحله آغازین باشند؛ چراکه در حال حاضر با ۴ میلیون مخاطب ارتباط داریم.
وی افزود: رسانه ملی یکی از نهادهایی است که در این زمینه وظیفه مهمی برعهده دارد و در قالبهای گوناگون باید حقوق کودک را تبیین کند. بهزیستی، سایر رسانهها و سازمانهای مربوطه نیز باید برنامهریزی جدی داشته باشند تا این موضوع به گفتمان تبدیل شود که راه آن نیز تبیین و گفتوگو در برنامههای مختلف است.
علامتی تصریح کرد: مسئله اصلی، آگاهسازی است. کانون پرورش فکری از لحاظ فرهنگی، تقسیم کار بین دستگاههای مردمی و غیرمردمی انجام داده است و برای یک سال آینده، مهلتی تعیین کرده است تا گفتمانسازی شده و به صورت فرهنگی به یک مطالبه تبدیل شود. حال این مطالبه ممکن است دو یا سه سال طول بکشد یا ممکن است در سال اول جواب دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که از زمان ابلاغ سند ملی کودک تا کنون که حدود چهار سال گذشته است، چه کردهاید، بیان کرد: این کار به تازگی شروع شده است و همه باید پای کار بیایند. قطعاً در گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است و از این پس باید حقوق کودک و اجرای سند ملی کودک و نوجوان به صورت جدی پیگیری شود.
انتهای پیام