کد خبر: 4352547
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۱۹:۰۵
حبیبی:

کرمانشاه آماده میزبانی زوار اربعین است

استاندار کرمانشاه از آمادگی کامل استان برای برگزاری اربعین خبر داد و گفت: با موافقت ستاد مرکزی، امسال علاوه بر مرز خسروی، مرز سومار نیز برای تردد بخشی از زائران عملیاتی خواهد شد.

منوچهر حبیبی استاندار کرمانشاهبه گزارش ایکنا از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، منوچهر حبیبی، استاندار کرمانشاه، امروز ۲۶ اردیبهشت در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اربعین را نماد پررنگ دینی و مانور قدرت و انسجام نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: مدیریت این حرکت عظیم سیاسی _ مذهبی با ایران است و ما موظفیم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، سال به سال شرایط را برای حضور جمعیت بیشتری از مشتاقان فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه با قدردانی از تلاش‌های ستاد عتبات عالیات، بر لزوم حفظ هویت مردمی این نهاد تأکید کرد و گفت: ستاد عتبات باید محور و قلب اربعین باشد؛ اما نکته اساسی این است که نباید به سمت دولتی شدن برود و این مکان باید محل حضور خیرین و مردم باشد و حضور مدیران در این جلسه نه از روی وظیفه اداری، بلکه به دلیل عشق به امام حسین (ع) است و اگر کار را به مردم واگذار کنیم، حلاوت و اثرگذاری آن دوچندان می‌شود.

رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرز سومار امسال در دستور کار ستاد مرکزی اربعین قرار گرفته و به عنوان مرز دوم استان برای تردد زوار تعریف شده است و زیرساخت‌های این مرز با همکاری راهداری و سایر دستگاه‌ها در حال آماده‌سازی است تا بخشی از بار ترافیکی زوار از این مسیر هدایت شود.

حبیبی با اشاره به موضوع تأمین زمین برای فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات استان، گفت: منابع طبیعی موظف است در چارچوب قانون و در نقاط بدون معارض، همکاری لازم را با ستاد عتبات داشته باشد و همچنین شرکت آبفا برای تأمین آب و اداره کل غله نیز برای تأمین آرد نانوایی‌های سیار مستقر در مسیر زوار، اقدامات لازم را در اسرع وقت نهایی کنند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر برگزاری هفتگی جلسات ستاد اربعین، یادآور شد: با توجه به شرایط منطقه و ضرورت نمایش عظمت ایران اسلامی، امسال شاهد یکی از باشکوه‌ترین و پررونق‌ترین اربعین‌های تاریخ در استان کرمانشاه خواهیم بود.

انتهای پیام
خبرنگار:
محبوبه علی آقایی
دبیر:
معصومه امام وردی
captcha