اعلام تعداد شهدای حمله هوایی به یمن/ شمارش معکوس برای سقوط آل‌سعود آغاز شد
کد خبر: 3042170
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
آخرین خبرها از تجاوز نظامی عربستان به یمن؛

اعلام تعداد شهدای حمله هوایی به یمن/ شمارش معکوس برای سقوط آل‌سعود آغاز شد

گروه بین‌الملل: در جریان حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به مواضع انصارالله بامداد امروز در یمن ۱۴ و به گفته برخی منابع ۲۵ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند، انصارالله با غیرقابل توجیه خواندن این تجاوز اعلام کرد که شمارش معکوس برای سقوط آل‌سعود آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، بامداد پنجشنبه سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد امروز، ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان، شاه این کشور آغاز شده است.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌(GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است.

پایگاه خبری المیادین در این باره گزارش داد: «علی القحوم»، از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن به حملات هوایی عربستان سعودی واکنش نشان داده و اعلام کرد: تمامی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت تعدادی از رهبران ارشد انصارالله کذب محض بوده که برای تضعیف روحیه مردم و کمیته‌های انقلابی مطرح می‌شوند.

وی افزود: حمله نظامی عربستان سعودی به یمن با هیچ توجیهی قابل قبول نیست و بدون شک مردم یمن به این تجاوز آشکار پاسخ قاطعانه‌ای خواهند داد.

القحوم ادامه داد: این دخالت نظامی زمانی صورت گرفت که مقامات آل‌سعود به این نتیجه رسیدند که منافع‌شان در یمن به کلی خدشه‌دار شده است.

این عضو ارشد جنبش انصارالله تصریح کرد: مقامات آل‌سعود هم‌اکنون به دنبال یارگیری هرچه بیشتر از کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها برای تجاوز به یمن هستند.
 
عربستان صبح امروز ادعا کرد که در جریان تجاوز نظامی به یمن، چهار فروند از هواپیماهای این کشور را منهدم کرده و همه سامانه‌های دفاع موشکی سام آن را نیز از بین برده است.
 
 
عربستانی‌ها همچنین ادعا کردند کنترل حریم هوایی یمن را به دست گرفته و بر فراز این کشور همسایه منطقه پرواز ممنوع اعلام کردند و همچنین همه کشتی‌ها را از نزدیک شدن به بنادر یمن بر حذر داشتند.
 
این شبکه عربستانی در ادامه اعلام کرد جدا از جنگنده‌های عربستانی، 30 فروند جنگنده اماراتی، 15 فروند جنگنده کویتی، 15 فروند جنگنده بحرینی و 10 فروند جنگنده قطری در تجاوز نظامی ضد یمن مشارکت دارند.
 
به گزارش خبرگزاری‌های رویترز و فرانس پرس از صنعا و عدن به نقل از منابع محلی این شهر، نیروهای عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی این کشور در پی تجاوز نظامی سعودی به خاک یمن، پایگاه هوایی العند نزدیک شهر عدن در جنوب این کشور را که در تصرف نیروهای کمیته‌های مردمی جنبش انصارالله است، گلوله باران کرده‌اند.

هدف اصلی عملیات نظامی سعودی و هم پیمانش، پایگاهای هوایی و مواضع سلاح‌های ضد هوایی حوثی‌ها در شمال یمن و صنعا بوده است.

منصور هادی در پی تصرف صنعا به دست کمیته‌های مردمی جنبش انصارالله در ماه سپتامبر از مقام خود کناره‌گیری کرد و به عدن گریخت و این شهر را با حمایت شورای همکاری خلیج فارس پایتخت موقت خود اعلام کرد.

پایگاه خبری العهد نیز نوشت: «محمد البخیتی» از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن در واکنش به دخالت نظامی عربستان سعودی در این کشور گفت: این حمله، آغازی برای دگرگونی برخی از رژیم‌ها و در رأس آنها عربستان سعودی است.

وی همچنین تأکید کرد: مقامات آل‌سعود منتظر پاسخ کوبنده و قاطعانه انصارالله و ملت یمن باشند.

در همین ارتباط «علی العماد»، از دیگر اعضای ارشد انصارالله نیز به حملات عربستان واکنش نشان داده و گفت: عربستان سعودی تاوان سنگینی را به دلیل حملات هوایی به یمن پس خواهد داد.

بر اساس اعلام رسانه‌های یمنی، فرماندهان نظامی و رهبران جنبش انصارالله هم‌اکنون برای بررسی راهکارهای پاسخ به حملات عربستان نشست فوق‌العاده برگزار کرده‌اند.

کمیته‌های انقلابی نیز در واکنش به اقدام تجاوزکارانه عربستان با صدور بیانیه‌ای از مردم یمن خواستند در نقاط مختلف کشور تظاهرات گسترده برگزار کنند.

captcha