تأیید خبر کشته‌شدن شاهزاده سعودی در مرز یمن
کد خبر: 3152467
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷

تأیید خبر کشته‌شدن شاهزاده سعودی در مرز یمن

گروه بین‌الملل: فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعود، شاهزاده سعودی شب گذشته در نزدیکی مرز یمن کشته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سایت وزارت دفاع یمن خبر مرگ این شاهزاده سعودی را هنگامی که شب گذشته برای سرکشی به نزدیک مرز یمن و عربستان در روستای مجدعه رفته بود، تایید کرد.
سایت سپتامبرنت می‌نویسد: فهد بن ترکی به همراه 3 افسر دیگر عربستانی در نزدیکی مرز کشته و تعدادی نیز زخمی شدند اما وزارت دفاع عربستان از اعلام نام وی خودداری کرده است اما شاهزاده‌ها و اعضای خانواده سلطنتی عربستان با رفتن به کاخ شاهزاده فهد بن ترکی مرگ وی را به خانواده‌اش تسلیت گفتند.
گفتنی است که نیروهای قبایل یمنی روز شنبه کنترل اولین پایگاه نظامی عربستان را در مرزهای این کشور در استان صعده به دست گرفتند.
اعضای قبیله صخیه به پایگاه نظامی المناره که از مهمترین مواضع بزرگ عربستان در منطقه نجران به شمار می‌آید و پدافند موشکی و تجهیزات نظامی زیادی در آن وجود دارد، حمله کرده و کنترل آن را به دست گرفتند.
از سوی دیگر اخبار داخل یمن حاکی از کشته، زخمی و یا اسارت 40 سرباز مصری طی دو روز گذشته است که در تلاش برای دخالت نظامی زمینی در منطقه دوفس در حد فاصل شقره و عدن در استان ابین در جنوب یمن بودند.

captcha