حزب‌الله و تجمع علمای مسلمان لبنان تجاوز به یمن را محکوم کردند
کد خبر: 3045200
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
در بیانیه‌هایی جداگانه؛

حزب‌الله و تجمع علمای مسلمان لبنان تجاوز به یمن را محکوم کردند

گروه بین‌الملل: حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، تجاوز آمریکایی ـ سعودی به یمن و هدف گرفتن ملت، ارتش ملی و تأسیسات حیاتی و زیربنایی این کشور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری المیادین، در بیانیه حزب‌الله همچنین مشارکت برخی کشورهای عربی و غیرعربی در این تجاوز و پوشش سیاسی از آن محکوم شد.
 
حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرده که این ماجراجویی فاقد حکمت و توجیهات قانونی و شرعی که عربستان سعودی رهبری می‌کند، بوده و منطقه را در زمان حاضر و آینده با بحران‌ها و خطرهایی بیشتر و بزرگتر مواجه می‌سازد.
 
در این بیانیه تاکید شده است: ملت یمن که تنها درصدد است با استقلال برای آینده کشور خود و بدون پذیرش دیکته‌های کشورهای همسایه و یا قدرت‌های بین‌المللی تصمیم‌گیری کند، هدف این تجاوز آشکار قرار گرفته است.
 
حزب‌الله لبنان ازعربستان سعودی و همپیمانان آن خواسته است تا با فوریت و بدون قید و شرط این تجاوز ظالمانه علیه ملت یمن را متوقف کنند.
 
در بیانیه حزب‌الله آمده است: این تجاوز در جهت تامین منافع آمریکا و خدمتی آشکار به دشمن صهیونیستی و گزینه‌های آن است که درصدد تحمیل تجاوزها و جنایات بیشتری به ملت‌های منطقه به ویژه فلسطین است.
 
حزب‌الله لبنان درعین حال تاکید کرده است که این تجاوز ظالمانه فرصتی را برای ملت یمن بوجود آورده است تا برای حل سیاسی مشکلات و حفاظت از کشور خود و تضمین تمامیت و امنیت ارضی آن بدون دخالت خارجی، بیش از گذشته متحد شده و همبستگی خود را افزایش دهد.
 
در این بیانیه، حزب‌الله شهادت شهروندان بی‌گناه یمنی را به ملت این کشور تسلیت و تعزیت گفته و بر ایستادگی قاطع و دائم خود در کنار یمنی‌ها تا دستیابی به اهدافشان تاکید کرده است. حزب‌الله همچنین از همه کشورها و ملت‌های منطقه خواسته است تا به گزینه‌ها و مطالبات مردم یمن احترام بگذارند.
 
 تجمع علمای مسلمان لبنان: حمله‌کنندگان به یمن از فتنه خود ساخته در امان نخواهند ماند
 
تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز ظالمانه عربستان سعودی و همپیمانان آن به یمن، تاکید کرده که حمله کنندگان به یمن بدانند این فتنه خود ساخته دامن آنها را خواهد گرفت و از پیامدهای آن در امان نخواهند ماند.
 
در بیانیه تجمع علمای مسلمان لبنان، به کشورهایی که در تجاوز هوایی به یمن با عربستان سعودی همکاری کرده‌اند، توصیه شده است تا دیر نشده در خصوص مشارکت خود در این تجاوز تجدید نظر کنند.
 
در این بیانیه آمده است: جنگ علیه ملت یمن یک ماجراجویی است که نتایج و پیامدهای آن محاسبه نشده و تنها به ریخته شدن خون‌های بیشتر، ویرانی و تخریب و تقسیم جهان عرب به بلوک‌های کوچکتر منجر می‌شود.
 
تجمع علمای مسلمان لبنان خاطرنشان کرده است که «حمله دسته جمعی جنگنده های ارتش های چند کشورعربی به یک ملت مسلمان عرب، تردید آمیز و تعجب برانگیز است اما بدنبال این ماجراجویی، مشکلاتی فزاینده این کشورها را فراخواهد گرفت».
 
در این بیانیه تاکید شده است: عربستان سعودی باید بداند این کشور نمی تواند از پیامدهای فتنه ای که ایجاد کرده در امان بماند و بزودی با نابودی و تجزیه جامعه عربستان مواجه خواهد شد بنابراین باید در برنامه ها و تصمیم های خود تجدیدنظر کند.
 
تجمع علمای مسلمان لبنان نسبت به شعله‌ور شدن آتش فتنه مذهبی هشدار داده و تاکید کرده است که «تجاوز امروز به یمن یک جنگ سیاسی است که علیه خط و محور مقاومت ضد صهیونیستی شروع شده است».
 
در این بیانیه تصریح شده است که گفت‌وگو بهترین راهکار برای رسیدن به بهترین راه حل‌ها به منظور بازگرداندن امنیت و ثبات به یمن و حفظ عزت و حاکمیت این کشور است.

captcha