تداوم حمله جنگنده‌های سعودی برای هفتمین روز/ 29 کشته و ده‌ها زخمی در استان «الحدیده»
کد خبر: 3072782
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
بسته خبری تحولات یمن/

تداوم حمله جنگنده‌های سعودی برای هفتمین روز/ 29 کشته و ده‌ها زخمی در استان «الحدیده»

گروه بین‌الملل: ‎جنگنده‌های سعودی برای هفتمین روز متوالی به تجاوزگری نظامی خود علیه مناطق مختلف یمن ادامه داده و شمار دیگری از شهروندان یمنی را شهید یا زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رسانه‌های یمنی، جنگنده‌های سعودی در تجاوزگری خود به یمن تأسیسات حیاتی و مناطق مسکونی در شهر صنعا و استان‌های صعده، الحدیده، تعز، حجه و مارب را بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن شماری از مردم منجر شد.
 
دفتر وزارت بهداشت در استان الحدیده اعلام کرد که دولت سعودی در تازه‌ترین جنایت خود 29 نفر را در جریان بمباران یک کارخانه فرآورده‌های لبنی و مواد غذایی در این استان شهید و ده‌‌ها تن را زخمی کرده‌اند.
 
جنگنده‌های سعودی همچنین بندر میدی در استان حجه را هدف قرار داده که به شهید شدن شش نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد.

این درحالی است که روز گذشته، 11 فروردین سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 100 غیرنظامی در حملات هوایی عربستان به یمن جان خود را از دست دادند که 62 تن از آنها کودک هستند.

کشتار غیرنظامیان در حملات اخیر عربستان به ویژه در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان در استان حرض 45 کشته برجای گذاشت.

این کشتار باعث شد تا بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه اروپا از کشتار غیرنظامیان در یمن ابراز نگرانی کنند.

سازمان ملل متحد حمله نظامی علیه اردوگاه مرزق در شمال یمن را نقض قوانین بین‌المللی دانست و تأکید کرد که مسببان این حمله باید پاسخگو باشند.

یونیسف: دستکم 62 کودک در تجاوز به یمن جان باختند

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد(یونیسف) اعلام کرد که از ابتدای تجاوز عربستان به یمن از یک هفته پیش تاکنون، دستکم 62 کودک جان باخته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جولیان هارنیس، نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در یمن(یونیسف) از جامعه بین‌الملل خواست تا هرچه سریعتر برای حمایت از کودکان یمنی وارد عمل شود.

وی از طرف‌های درگیر در یمن نیز خواست تا تمام تلاش خود را برای حمایت از کودکان بکار گیرند.

سازمان یونیسف تاکید کرد: درگیریها به برخی مراکز خدمات بهداشتی و نیز نظام آموزشی آسیب‌های فراوانی وارد کرد. سازمان یونیسف همچنین به نبود امنیت غذایی و سوء تغذیه به عنوان دو مشکل اساسی برای کودکان اشاره کرد.

گرفتارشدن هزاران شهروند جنوب شرق آسیا

حملات جنگنده‌های عربستان سعودی با حمایت آمریکا به مردم یمن همچنین باعث شد هزاران تبعه کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله مالزی، فیلیپین و اندونزی در یمن گیر افتاده و نتوانند از راه هوایی خاک این کشور را ترک کنند.

عنیفه امان، وزیر امور خارجه مالزی روز چهارشنبه گفت که امکان انتقال شهروندان این کشور از طریق مسیر هوایی در حال حاضر وجود ندارد و تلاش‌ها برای خروج آنها از راه زمینی در حال بررسی است.

بیش از 600 نفر از شهروندان مالزی در یمن زندگی می‌کنند که تاکنون 264 نفر از آنها برای ترک خاک یمن و بازگشت به مالزی در سفارت مالزی در صنعا ثبت نام کرده‌اند.

درخواست تحریم تسلیحاتی عربستان

گروه‌های مدنی ضد جنگ از دولت انگلیس خواستند که عربستان سعودی را به دنبال تهاجم نظامی‌اش به کشور یمن که منجر به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان شده است، مورد تحریم کامل تسلیحاتی قرار دهد.

این گروه‌های مدنی همچنین از دولت انگلیس خواسته‌اند، تحقیق کند که آیا جنگ‌افزارهای این کشور در حملات هوایی عربستان سعودی به یمن، به ویژه در جریان حمله به یک کمپ آوارگان یمنی که ده‌ها نفر کشته بر جای گذاشته، مورد استفاده قرار گرفته است یا نه.

همکاری عربستان با اسرائیل در حملات هوایی به یمن

حسن زید، یکی از رهبران انصارالله در صفحه شخصی‌اش در فیس‌یوک خبر داد که هواپیماهای اسرائیلی در عملیات علیه یمن با عربستان سعودی همکاری دارند.

وی نوشته که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نیروی هوایی این کشور دستور داده تا با سعودی‌ها در حملات هوایی به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی همکاری اطلاعاتی و عملیاتی داشته باشند.

captcha