همدردی علمای شیعه ترکیه با ملت یمن/ عربستان سردمدار نوع جدید تروریسم است
کد خبر: 3083962
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

همدردی علمای شیعه ترکیه با ملت یمن/ عربستان سردمدار نوع جدید تروریسم است

شعب خارجی: انجمن علمای اهل بیت(ع) استان «ایغدیر» ترکیه هجوم عربستان سعودی به یمن را محکوم و همدردی خود را با ملت مظلوم این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز فرهنگی قفقاز، انجمن علمای اهل بیت(ع) استان ایغدیر در این بیانیه آورده است: در روزهایی زندگی می‌کنیم که جامعه اسلامی وضعیت بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارد و شاهد آن هستیم که گروه‌هایی از اسلام به عنوان ماسک و روپوشی برای رفتارهای وحشیانه خود استفاده و در این راه سعی می‌کنند که مسأله اختلافات مذهبی را پررنگ‌تر کنند.
این بیانیه می‌افزاید: در حال حاضر کشورهای اسلامی و در رأس آنها عراق و سوریه به دست وحشیانی که با استفاده از عناوین دینی خود را مجاهد معرفی می‌کنند، تبدیل به دریایی از خون شده‌اند.
در این بیانیه آمده است: امروز از سوی دیگر شاهد آن هستیم که ملت مظلوم یمن که خواسته‌ای جز یک حکومت عادلانه نداشته است، در معرض حملات دولت‌ها قرار گرفته و جنگی تمام عیار علیه آنها به راه افتاده است.
بیانیه مذکور حاکی است: این نوع جدید از تروریسم که عربستان سعودی اکنون سردمدار آن شده است، با فروریختن بمب بر سر کودکان، در حال بروزدادن خود است و این حملات هر روز باعث کشته‌شدن انسان‌ها و شهروندان یمنی بیشتری می‌شود.
این بیانیه با اشاره به رفتارهای دوگانه مجامع بین‌المللی در شرایط مختلف، آمریکا را اصلی ترین صحنه‌گردان فتنه‌های منطقه دانست و از اظهاراتی مانند تلاش برای آوردن دموکراسی برای ملت یمن، ابراز تعجب کرد.
در پایان این بیانیه آمده است: ما به عنوان انجمن علمای اهل بیت(ع) استان «ایغدیر» این اقدام غیرحقوقی و وحشیانه علیه مردم یمن را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام مسلمانان جهان می‌خواهیم تا در برابر این جنایت‌ها، صدای اعتراض خود را بلند کنند. ما انتقام این جنایت‌ها را نیز به خداوند قهار واگذار می‌کنیم و اعلام می‌داریم که ما در کنار ملت یمن خواهیم ایستاد.

مطالب مرتبط
captcha