ابوترابی‌فرد: حقیقت فرهنگ انتظار، ملاقات پروردگار است
کد خبر: 3309500
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
آغاز به کار یازدهمین همایش «دکترین مهدویت»؛

ابوترابی‌فرد: حقیقت فرهنگ انتظار، ملاقات پروردگار است

گروه اندیشه: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، اظهار کرد: اگر بخواهیم حقیقت فرهنگ انتظار را بگشائیم، چیزی جز انتظار لقای خدای متعال را نخواهیم یافت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، یازدهمین همایش بین‌المللی «دکترین مهدویت» با موضوع «فرهنگ و تمدن زمینه ساز؛ راهبردها و راهکارها» صبح امروز یکشنبه 10 خردادماه در سال همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان، حجت‌الاسلام رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام پور سید‌آقایی، دبیر همایش و دکتر احمدی مقدم آغاز به کار کرد.
حجت‌الاسلام ابوترابی در این همایش بیان کرد: اگر انسان مشعل پرفروغ عقل را خاموش کند و در غبار هوی و هوس حرکت کرده و از دین حق، فرهنگ‌ساز و خالق تمدن وحیانی فاصله بگیرد، اراده خدای سبحان برآن خواهد بود که قومی آراسته به عقل و دانش و پرورده شده در پرتو انوار ایمان و آراسته به خصائص والای انسانی، مدیریت جهان را در دست بگیرد و در سایه کاری بزرگ راه را برای تربیت انسان هموار کند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم حقیقت فرهنگ و مفهوم انتظار را بگشائیم، چیزی جز انتظار لقای خدای متعال را نخواهیم یافت و این لقا در مدرسه مهدویت جستجو می شود، نه لقای فردی. این لقا انسان را به چهره قدرتمندی در برابر کفار تبدیل می‌کند و انتظار تنها در زمان تمدن مهدوی تحقق پیدا می‌کند.
ابوترابی اضافه کرد: ممکن است کسانی مسیر تکامل را طی کنند اما جامعه بشری در سایه حکومت مهدوی خداشناس می‌شود. انسان موحد دغدغه هدایت انسان و حرکت جامعه را دارد. او در اندیشه تعالی جامعه بشری در نهایت تواضع، ادب و فروتنی است.
تقدیر از مهدی یاوران
در ادامه مراسم افتتاحیه همایش دکترین مهدویت از ۲۲ نفر به عنوان مهدی یاوران و ولی یاوران تجلیل می‌شود. همچنین از مرحوم آیت الله مهدوی کنی به دلیل حمایت‌های او در زمان حیات از این همایش تقدیر ویژه صورت می‌گیرد.
یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی «دکترین مهدویت» با حضور ۸۰ میهمان خارجی از ۵۲ کشور جهان برگزار می‌شود و در این همایش دو روزه کمیسیون‌های مختلفی جهت ارائه مقاله‌های رسیده برگزار خواهد شد.

captcha