انقلاب اسلامی زمینه ظهور امام زمان(عج) را مهیا کرد
کد خبر: 3309639
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
تولیت مسجد مقدس جمکران:

انقلاب اسلامی زمینه ظهور امام زمان(عج) را مهیا کرد

گروه اندیشه: تولیت مسجد مقدس جمکران در آیین افتتاحیه همایش دکترین مهدویت گفت: انقلاب اسلامی از مهم‌ترین رویدادهای بعد از دوران غیبت است که زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) مهیا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در مراسم افتتاحیه همایش دکترین مهدویت گفت: ما آینده ای را پیش رو داریم که در آن منجی ظهور پیدا خواهد کرد و همه عالم را در سایه اسلام، قسط و عدل اسلامی سعادتمند خواهد کرد و باید دید در این میان نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی چه نقشی دارد.
وی ادامه داد: ما انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و دولت اسلامی را داریم. دولت اسلامی مولود بخشی از نظام اسلامی است و نظام اسلامی مولود انقلاب اسلامی است. نظام اسلامی هر مزیتی دارد، محصول انقلاب اسلامی است و دولت اسلامی هم دارای هر مزیتی باشد در سایه نظام اسلامی خواهد بود.
رحیمیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی وجوه شباهت زیادی با انقلاب جهانی امام زمان دارد، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری «شعارهایی که امام زمان بر دست خواهد گرفت، شعارهای امروز مردم ماست. شعارهای انقلاب اسلامی، شعارهای امام زمان و هدف انقلاب، نجات بشریت است.»
وی ادامه داد: هرچند نظام اسلامی در محدوده مرزهای ایران تعریف می‌شود، اما انقلاب اسلامی، فرامرزی است و مخاطب آن کل بشریت، فراشیعی و فرا اسلامی و برای نجات تمام بشریت است. امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی نابودی غرب به رهبری آمریکا و نظام استکباری شرق را هدف گذاری کرد. درحالیکه امام خمینی حرف احساسی و شعاری نمی‌زد و سخنان او برگرفته از متن قرآن بود.
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مهمترین رویدادهای بعد از دوران غیبت است که گامی را در جهت ظهور امام زمان مهیا کرد، گفت: از سخنان امام خمینی (ره) است که «دست خدا بر سر ملت کشیده شده و ایمان آنان را تقویت کرده است که این یکی از علائم ظهور امام زمان (عج) است.» همچنین در جای دیگر گفته است: «مسئولان ما باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب جهان اسلام به پرچمداری جهان اسلام است.»
رحیمیان افزود: در سخنان امام خمینی و مقام معظم رهبری هرگز القای یاس و سیاه‌نمایی دیده نمی‌شود، اما بعضی‌ها در عرصه سینما همزمان با رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی به سیاه‌نمایی می‌پردازند. امام خمینی فرهنگ شهادت طلبی را احیا کرد و این از مهمترین گام هایی بود که میلیون ها نفر را در ایران و جهان آماده کرد تا جان و هستی خود را فدای اسلام کنند.
وی در پایان سخنان خود گفت: آنچه که دشمن در قالب نیروهای القاعده و داعش فراهم کرد تا چهره اسلام ناب را مخدوش کند، به دشمنان بازگشت. بشریت هرگامی که به جلو می‌گذارد، به سوی آماده شدن برای ظهور نزدیک می شود.
در ادامه این نشست، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی به تعریف فرهنگ پرداخت و گفت: فرهنگ مجموعه آداب و رسوم، هنجارها و یافته های دانش بشری است. فرهنگ فاصله میان انسان و حیوان و هویت جامعه و عامل تمایز هر جامعه با جامعه دیگر است. طبیعتا خلقت انسان از تفاوت فرهنگ ها بوجود آمده است. خداوند قبایل مختلف را آفرید و عنصر تقوا را مزیت هر فرهنگی میان دیگر فرهنگ‌ها قرار داد.
وی ادامه داد: امروز جهانی شدن در حوزه‌های اقتصاد، سیاست و فرهنگ توسط حاکمان دنیا پیگیری می‌شود، ما هم مخالفتی با جهانی شدن فرهگ نداریم، زیرا فرهنگ مهدوی به دنبال ایجاد فرهنگ جهانی است، اما با فرهنگ لیبرالیسم مخالفیم. در فرهنگ انتظار مجاهدت، مقاومت، صبرف جهاد، تقوا، توجه به آخرت و حیات طیبه در دنیا از ارکان اصلی آن محسوب می‌شود و شاید عدم توجه به رسالت آرمان انسان در مکتب اومانیسم نقطه تفاوت فرهنگ ما با آنهاست.
احمدی‌مقدم به جهانی شدن سیاست اشاره کرد و گفت: در جهانی شدن سیاست تمام بازیگران جهانی تحت یک مدیریت حرکت می کنند اما امروز با روش های نرم دست و پای ملت ها را می بندند و از هر سه قدرت اقتصاد، سیاست و فرهنگ در جهت نیل به اهداف خود  برای دربند کشیدن بیشتر انسان ها استفاده می کنند.
وی افزود: این قدرت ها با جمهوری اسلامی که در طول حیات خود هر سال یک انتخابات را برگزار کرده به دلیل مبارزه با دموکراسی مبارزه می کنند به همین دلیل مبانی تمدن اسلامی در جهانی شدن سیاست که غرب دنبال می کند، متفاوت است.
احمدی مقدم اضافه کرد: برای جلوگیری از ضربه زدن به مظلومان جهان باید راهبردی با سه عنصر شناخت موقعیت کنونی، شناخت هدف و توافق مسیر را به کار گرفت. تجزیه کشورهای اسلامی بر اساس مذاهب و تبدیل به قدرت های کوچک درگیر و متکی به قدرت های خارجی، راهبرد خاورمیانه بزرگ و شمال آفریقا ست که توسط آمریکا اعلام شده است.
وی اضافه کرد: پس باید دشمنان و منافقان که در صنوف خودی رخنه کرده اند را شناخت که آشنایی با موانع و فرصت ها و نقاط قوت و ضعف عناصر بسیار مهمی محسوب می‌شوند. کسانی که با پول و تبلیغات تکفیری ها را در جامعه اسلامی تزریق کرده اند، خائنان به جامعه اسلامی هستند.

captcha