رقابت 700 متسابق در مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی «سراج» منطقه 18
کد خبر: 3469894
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

رقابت 700 متسابق در مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی «سراج» منطقه 18

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی سومین دوره مسابقات قرآنی «سراج» با حضور 700 متسابق در منطقه 18 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله مقدماتی سومین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران با عنوان «سراج»‌ در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل با حضور بیش از 700 نفراز قرآنیان در منطقه 18 آغاز شد.
مسابقات سراج به منظور تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی با فراهم‌سازی رقابتی سالم در سطح محلات‌، تشکیل و ارتقای اطلاعات قرآنی استادان و شاگردان ممتاز جلسات، شناسایی استعدادهای قرآنی، بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان قرآنی مناطق، حمایت و پشتیبانی جلسات قرآنی توسط سازمان فرهنگی ـ هنری و تشکیل ستاد حمایتی انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش در این دوره از مسابقات که برای سه گروه سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق برگزار می‌شود، بانوان و آقایان علاقه‌مند در جلسات خانگی و مراکز فرهنگی ـ هنری منطقه حضور دارند.
این مسابقات ویژه آقایان، چهارم بهمن‌ماه و ویژه بانوان، پنجم بهمن‌ماه از ساعت 8 صبح تا 17 در کانون قرآن شهید مختار سلیمانی منطقه 18 برگزار می‌شود. همچنین طی این مرحله از مسابقات به 80 نفر از منتخبان علاوه بر اعطای جوایز به تمامی شرکت‌کنندگان، در سطح منطقه جوایزی اهدا می‌شود.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی واختتامیه این مسابقات به میزبانی فرهنگ‌سرای قرآن برپا خواهد شد.
لازم بذکر است؛ مرحله مقدماتی این مسابقه به همت فرهنگ‌سرای خاتم(ص) با مشارکت خانه فرهنگ امام علی(ع) (کانون قرآن منطقه 18 )و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 برگزار می‌کند و علاقه‌مندان برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره  66207068تماس بگیرند.

captcha