افتتاح نخستین کنفرانس قرآنی غرب آفریقا
کد خبر: 3484002
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

افتتاح نخستین کنفرانس قرآنی غرب آفریقا

گروه بین‌الملل: نخستین کنفرانس قرآنی غرب آفریقا با عنوان «قرآن کریم، معنویت‌گرایی و جهان عاری از خشونت» دیروز، 26 اسفندماه، به همت رایزنی فرهنگی ایران در سنگال در داکار افتتاح شد.

نخستین کنفرانس قرآنی غرب آفریقا افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سنگال، مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس علمی قرآنی غرب آفریقا با شعار «از دیپلماسی قرآنی به سوی وحدت اسلامی» با حضور قرآن‌پژوهان سنگالی و ایرانی در انستیتو اسلامی داکار برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه سرود ملی ایران و سنگال پخش شد، در ادامه تیزر تبلیغاتی فیلم محمد رسول‌الله(ص) در سالن به نمایش درآمد و پس از آن سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال به قرائت آیاتی چند از قرآن کریم پرداخت.
 
پروفسور چرنوکا حبیب، مدیر انستیتو اسلامی داکار ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، برگزاری این کنفرانس را عاملی مهم در تحکیم پایه‌های وحدت امت اسلامی دانست و اظهار کرد: وحدت مسلمانان هدف ما از برگزاری این کنفرانس است.
 
سید‌حسن عصمتی، رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال نیز در سخنان خود با تشکر از ملت و حکومت سنگال اظهار کرد: شعار این کنفرانس از دیپلماسی قرانی به سوی وحدت اسلامی نشان دهنده اهتمام ایران به موضوعاتی مهم مانند گفت‌و‌گوی فرهنگی و پذیرش موضوع تنوع فرهنگی است.
 
شیخ عبدالمنعم الزین، خلیفه عام پیروان اهل بیت(ع) در سنگال نیز طی سخنانی در کنفرانس قرآنی داکار دین مبین اسلام را از هرگونه خشونت مبرا دانست و گفت: قرآن کریم تنها دفاع از نفس، مال و آبرو را اجازه داده است.
 
 بنا بر این گزارش، در این کنفرانس  نمایندگان طرق صوفیه سنگال از قبیل شیخ احمدوسالم، نماینده فرقه مریدیه، شیخ ابوبکر تیجانی، نماینده تیجانیه، پیروان اهل بیت(ع)، شیرشکار، معاون سفیر ایران در سنگال، عباس معتقدی، رئیس جامعه المصطفی(ص)، دانش‌آموزان و دانشجویان سنگالی و زنان مسلمان این کشور حضور داشتند.
 
کنفرانس «قرآن کریم، معنویت و جهان عاری از خشونت» امروز، 27 اسفندماه، در داکار به کار خود پایان می‌دهد.

captcha