جلساتی برای آموزش و استماع آیات الهی/ تلاوت فرزند در برابر پدر + صوت و عکس
کد خبر: 3517168
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

جلساتی برای آموزش و استماع آیات الهی/ تلاوت فرزند در برابر پدر + صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسات آموزش قرآن امیرهوشنگ محمدیون، فعال قرآنی کشورمان در چند نقطه در مرکز شهر تهران برپا می‌شود که یکی از جلسات پرشور با حضور نوجوانان، شنبه‌ها در مسجد سنگی است.

///

 به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن امیرهوشنگ محمدیون، شب گذشته، 2 مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قرآن‌آموزان و منصور قصری‌زاده، قاری بین‌المللی در مسجد سنگی واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، اتوبان شهید محلاتی غرب، نرسیده به خیابان ری برگزار شد.

///

محمدیون از سال 1380 این جلسه قرآن را اداره می‌کند و قبل از وی، سیدمهدی محمودی و مرتضی رهنما از سال 1359 در این مسجد جلسه داشتند. محمدیون در دفتر خود، اسامی تمامی کسانی که از سال 1380 به این جلسه آمده‌اند، ثبت کرده است و از جمله افرادی که از این جلسه به سطح‌های بالا در قرائت قرآن رسیده‌اند، می‌توان، علی خشنود، صادق بهشتی، رضا قصری‌زاده و مهدی محمدبیگی را نام برد.

///

در ابتدا، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به روش تحقیق و ترتیل پرداختند که پس از تلاوت هر یک از اعضاء، محمدیون، نکات تجویدی و صوت و لحنی آنها را متذکر می‌شد.

سپس محمدرضا رجبی، آیاتی از کلام الله مجید را به تقلید از استاد احمد شبیب تلاوت کرد و محمدیون، نکاتی درباره تقلید از احمد شبیب را بیان کرد و گفت: تلاوت احمد شبیب به صورت کلی بسیار باز هست و کسی که می‌خواهد از این استاد تقلید کند، باید تجوید بسیار خوبی داشته باشد. در مرحله بعد از احمد شبیب، استاد شحات انور قرار دارد که به صورت باز تلاوت می‌کند.

///

از دیگر نکاتی که محمدیون به رجبی تذکر داد، مسئله تمرین نَفَس بود و گفت: تمرینات نفس را حتما در دستور کار قرار دهد و نفس را از عضلات دیافراگم بگیرد. به دلیل آن که میدان نفست کم است و تا علامت وقف نمی‌رسد و لحن و سرعت تلاوت را سریع کرده و قوام تلاوتت کم می‌شود.

در ادامه میثم اسفندیار، آیاتی از سوره‌های مریم و لیل را به سبک استاد عبدالباسط تلاوت کرد که مورد تشویق محمدیون و حاضران در جلسه قرار گرفت. سپس، علی اصغر برومند، استاد پیشکسوت، آیات 19 الی 27 سوره مبارکه انعام را اصیل و معنامحور تلاوت کرد که مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

محمدحسین قصری‌زاده، قاری نوجوان و فرزند منصور قصری‌زاده، قاری دیگر این جلسه بود که آیات یکم الی ششم سوره مبارکه تغابن را تلاوت کرد. از نکات جالب توجه تلاوت فرزند در برابر پدر این بود که ضمن متذکر شدن نکات، مورد تشویق وی قرار گرفت.

///

در پایان این جلسه، منصور قصری‌زاده، قاری بین‌المللی و حافظ کل قرآن به ارائه محفوظات خود پرداخت. وی به پنج سوال حاضران در جلسه به صورت کامل پاسخ داد و در پایان هر سوال زیرلب با خود زمزمه می‌کرد «هذا من فضل ربی»

///

محمدیون، قبل از سال 1380 نیز اهتمام به برگزاری جلسات قرآن داشته است. وی از سال 1372 الی 1380 در منزل یکی از دوستان خود جلسه قرآن را اداره کرده است و همچنین از سال 1364 الی 1372 در دارالتحفیظ مشغول به تدریس صوت و لحن بوده است. وی، همچنین از سال 1358 الی 1364 در موسسه فرهنگی المهدی زیر نظر حجت‌الاسلام مشکاه، جلسه قرآنی مخصوص جوانان و نوجوانان داشته است.

///

محمدیون که از اعضای گروه تواشیح اهل بیت(ع) است، بارها برای فعالیت‌های تبلیغی و مراسم‌های مختلف به دیگر کشورها سفر کرده است. وی قبل از انقلاب از شاگردان محمدرضا صلح‌جو در مسجد آیت الله کاشانی(ره) واقع در پامنار و مرحوم استاد مولایی بوده است، در بعد از انقلاب به مدت هشت سال در جلسه سیدمحسن موسوی‌بلده تلمذ کرده است.

///

یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمدیون، شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد سنگی برگزار می‌شود. همچنین جلسه دیگر ایشان، دوشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء در منزل سیدمرتضی حسینی واقع در خیابان 17شهریور، نرسیده به پل آهنگ، خیابان تمدن‌نژاد، خیابان شهیدبیگلو تهرانی، کوچه سیار، پلاک 11 برگزار می‌شود. این قاری و استاد قرآن کریم، سه‌شنبه‌ها (نیمه اول سال، دو ساعت قبل اذان مغرب و نیمه دوم سال، بعد از نماز مغرب) نیز جلسه قرآنی در هیأت جوانان محبان الحسین(ع) واقع در خیابان 17 شهریور، خیابان شهید فیاض‌بخش، تقاطع خیابان برادران احمدی، کوچه برکتی، پلاک پرچم با سخنرانی شیخ محمود ریاضت دارد. جلسات قرآن این قاری و استاد پیشکسوت، رایگان بوده و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

در ادامه تلاوت‌های این جلسه ارائه می‌شود.

تلاوت میثم اسفندیار

کد

دریافت

تلاوت محمدحسین قصری‌زاده

کد

دریافت

تلاوت علی‌اصغر برومند

کد

دریافت

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۱۴:۴۲
0
0
ممنون از گزارش خوبتون
captcha