جزءخوانی با چاشنی تفسیر قرآن + صوت و عکس
کد خبر: 3604638
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

جزءخوانی با چاشنی تفسیر قرآن + صوت و عکس

گروه مسابقات: جلسه قرآن علی یارایی، پیشکسوت قرآنی شب گذشته، در مسجد حاج نایب برگزار شد. در این جلسه علاوه بر جزءخوانی قرآن، نکات تفسیری قرآن کریم نیز توسط امام جماعت مسجد حاج نایب ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن علی یارایی، پیشکسوت قرآنی شب گذشته، هشتم خردادماه از ساعت ۲۲ الی ۲۴ در مسجد حاج نایب واقع در میدان بهارستان، چهارراه سرچشمه برگزار شد. این جلسه قرآن در سال ۱۳۴۵ توسط مرحوم علی‌اصغر مثنی در این مسجد تاسیس شد که علی یارایی(استاد فعلی جلسه) از شاگردان ایشان است. 

مراسم جزءخوانی با چاشنی تفسیر قرآن و حسن ختام تلاوت مجلسی+صوت و عکس

این جلسه در سال ۱۳۵۳ پس از فوت علی‌اصغر مثنی، توسط مرحوم احمد یارایی(عموی علی یارایی) تا سال ۱۳۸۰ اداره شد و پس از احمد یارایی، علی یارایی و محمود متقی‌پناه از شاگردان مرحوم استاد مولایی و پیشکسوتان قرآنی کشورمان، تا به امروز این جلسه را برگزار کرده‌اند. محمود متقی‌پناه سه‌شنبه‌ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و علی یارایی پنجشنبه‌ها بعد از نماز عشاء در این مسجد جلسه قرآن را برگزار می‌کنند. لازم به ذکر است، این جلسه قرآن هر شب در ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ الی ۲۴ توسط علی یارایی، پیشکسوت قرآنی اداره می‌شود.

مراسم جزءخوانی با چاشنی تفسیر قرآن و حسن ختام تلاوت مجلسی+صوت و عکس

شب گذشته در این جلسه قرآن، اعضای جلسه صفحه ای از جزء چهارم قرآن کریم را تلاوت کردند و در خلال تلاوت ها، علی یارایی، پیشکسوت قرآنی، نکات روخوانی، روانخوانی و تجویدی اعضا را متذکر شد.

بخش دیگر این جلسه قران صمیمی، سخنرانی و بیان نکات تفسیری توسط حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جماعت مسجد حاج نایب بود که دقایقی درباره آیات سوره مبارکه حمد و شان نزول این سوره به سخنرانی پرداخت.

مراسم جزءخوانی با چاشنی تفسیر قرآن و حسن ختام تلاوت مجلسی+صوت و عکس

حسن ختام این جلسه صمیمی، تلاوت احمد مرادی، قاری ممتاز و از شاگردان مرحوم استاد مولایی بود که دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با استفاده از قرائات مختلف پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت که در ادامه ارائه می‌شود.

کد

دریافت


captcha