نخستین دوره مسابقات ملی قرآن رمضانیه در هلند
کد خبر: 3608924
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

نخستین دوره مسابقات ملی قرآن رمضانیه در هلند

گروه بین‌الملل: مؤسسه فرهنگی «الکوثر» واقع در شهر «لاهه» هلند، با انتشار فراخوانی از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در این کشور خبر داد.

نخستین دوره مسابقات ملی قرآن ویژه ماه رمضان در هلند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alcauther.com»، مؤسسه فرهنگی «الکوثر» هلند با انتشار فراخوانی به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی، از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی قرآن هلند ویژه دو گروه سنی جوانان(زیر 18 سال) و بزرگسالان(بالای 18 سال) خبر داد.
کمیته برگزارکننده این مسابقات اعلام کرد: قرار است، 20 مؤسسه و مرکز اسلامی از شهرهای مختلف هلند در این مسابقات حضور پیدا کنند.
براساس این گزارش، این رقابت‌ها در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود، که در مرحله مقدماتی این مسابقات، شرکت‌کنندگان باید ابتدا فایل صوتی ضبط‌ شده تلاوت خود از آیه 183 تا 186 سوره بقره را از طریق واتساب یا تلگرام به شماره  «0681244500» ارسال کنند.
مرحله نهایی این مسابقات با مشارکت پنج نفر برتر هر گروه و در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد که نفرات برگزیده مرحله مقدماتی با حضور در یک محفل انس با قرآن مشترک با عنوان «مؤمنان برادر هستند» با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
از جمله شرایط شرکت در این مسابقات این است که متسابقین باید از آقایان و مقیم کشور هلند باشد و فایل صوتی آن‌ها از سه دقیقه بیشتر نباشد و تلاوت آن‌ها باید براساس ترتیل(تدویر) مطابق با قواعد و احکام تجوید باشد.
کمیته برگزارکننده نخستین دوره مسابقات ملی قرآن هلند، نیمه شب شنبه هفته آینده، 27 خردادماه را آخرین مهلت برای ارسال فایل صوتی متسابقین اعلام کرده و ارسال اسم، تاریخ تولد و شهر شرکت‌کننده نیز الزامی است.
لازم به ذکر است، جوایز نفیس و ارزنده‌ای برای نفرات اول تا سوم هر گروه از سوی مؤسسه فرهنگی «الکوثر» واقع در شهر «لاهه» هلند در نظر گرفته شده که جایزه نفرات اول تا سوم گروه بزرگسالان به ترتیب سفر حج تمتع، حج عمره و زیارت عتبات عالیات در عراق است.
نخستین دوره مسابقات ملی قرآن ویژه ماه رمضان در هلند
captcha