دهکده قرآن در اندونزی+عکس
کد خبر: 3690637
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

دهکده قرآن در اندونزی+عکس

گروه بین‌الملل: مدارسی با عنوان «دهکده قرآن» در اندونزی فعالیت دارد که تعداد آن‌ها روز به روز در حال افزایش است.

دهکده قرآن؛ کانون‌هایی دانش‌آموزی در اندونزی+ عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «العرب» قطر؛ تعداد مدارسی که به عنوان «دهکده‌ قرآن» در اندونزی فعال هستند، روز به روز در حال افزایش است و در این مدارس علوم دینی و دنیوی(غیر دینی) به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

این مدارس که با کمک‌های خیریه فعالیت خود را آغاز کرد، امروز رواج زیادی یافته و با استقبال گسترده دانش‌آموزان مواجه شده است.

دهکده‌های قرآن در 10 منطقه در جزایر «جاوه» و «سوماترا» فعال هستند و 5 هزار دانش‌آموز دارند.

دانش‌آموزان یتیم و تنگدست بیشترین تعداد دانش‌آموزان دهکده‌های قرآن را تشکیل می‌دهند و هزینه اداره این مدارس از کمک‌های داوطلبانه و خیریه و شهریه دانش‌آموزان تأمین می‌شود.

آموزش حفظ قرآن، تجوید، تفسیر و همچنین علوم دیگری مانند ریاضی، زبان انگلیسی و عربی از برنامه‌های این مدارس است و معلمان عرب از کشورهای مختلف و در رأس آن مصر، یمن و سوریه در آن تدریس می‌کنند.

احمد جمیل، مسئول دهکده قرآن در شهر «تانگرانگ» اندونزی در این باره می‌گوید: در مرحله ابتدایی اقامت در مجتمع‌های آموزشی ما اجباری نیست، اما در مقطع راهنمایی و دبیرستان، دانش‌آموزان باید اقامت داشته باشند و نظام آموزشی ما مبتنی بر علوم قرآن و دیگر برنامه‌های درسی معمول در مدارس است.

وی با بیان اینکه در برخی کلاس‌ها علوم پایه به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود، افزود: با پیگیری‌هایی که‌ از وضعیت دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل داریم، شاهد رشد و پیشرفت آنان در تحصیلات آکادمیک هستیم/.

مریم رجبی

مطالب مرتبط
captcha