معلولیت را محدودیت نمی‌دانم/ یک پیشنهاد برای مسابقات قرآن
کد خبر: 3709036
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
حافظ روشندل ازبکستانی در گفتگو با ایکنا:

معلولیت را محدودیت نمی‌دانم/ یک پیشنهاد برای مسابقات قرآن

گروه بین‌الملل - بهزاد بیگف، حافظ کل قرآن از کشور ازبکستان، ضمن ابراز خرسندی از مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه روشندلان، گفت: امیدوارم که در صورت امکان برای سایر معلولان نیز به شکل جداگانه و اختصاصی مسابقات قرآن برگزار شود.

معلولیت را محدودیت نمی‌دانم/ یک پیشنهاد برای مسابقات قرآن
 
بهزاد بیگف سلطانیاویچ، حافظ روشندلی است که 28 سال سن دارد و در شهر «اورگنج» از توابع ولایت «خوارزم» ازبکستان زندگی می‌کند.
 
وی که در یک مدرسه دینی تحصیل می‌کند، علاقه زیادی به یادگیری و آموزش قرآن کریم دارد و سال‌‌های زیادی است که به تحصیل و تدریس حفظ قرآن می‌پردازد.
 
این حافظ روشندل ازبکستانی، در گفتگو با ایکنا گفت: مشوق اصلی من در این راه پدر و مادرم بوده‌اند. من به کمک آن‌ها توانستم که وارد یک مدرسه دینی شوم. این موضوع، یکی از بهترین اتفاقات زندگی من تلقی می‌شود.
 
وی که در مدت 5 سال حافظ کل قرآن شده است، تصریح کرد: من به وسیله الفبای بریل روخوانی قرآن را آغاز کردم. سپس از طریق گوش دادن توانستم که آیات قرآن را حفظ کنم. البته در این میان از صدای تلاوت برخی قاریان برجسته جهان نیز استفاده کرده‌ام. تمرین و تلاش رمز موفقیت من در این راه بوده است.
 
بهزاد بیگف، با بیان این که برای اولین بار است در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کند، افزود: مسابقات قرآن ایران واقعا از سطح بالایی برخوردار است و هر یک از متسابقین نیازمند تلاش بیشتری برای کسب رتبه هستند.
 
این حافظ روشندل ازبکستانی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات قرآن ویژه روشندلان، گفت: این ابتکار جمهوری اسلامی ایران واقعا ستودنی که مسابقاتی را در چنین سطح برای نابینایان برگزار می‌کند. امیدوارم که سایر کشور‌‌ها نیز با الگو برداری از ایران توانایی برگزاری مسابقات قرآن برای روشندلان را داشته باشند.
 
بهزاد بیگف، ادامه داد: در یک مدرسه علوم دینی تحصیل می‌کنم و در آن جا تنها فرد نابینا من هستم. این مایه خوشحالی است که معلولیت برای من یه محدودیت تلقی نمی‌شود و می‌توانم در کنار دیگر همکلاسی‌هایم تحصیلاتم را ادامه بدهم. در آن مدرسه یکی از همکلاسی‌هایم به من خیلی کمک می‌کند که جا دارد از وی یاد کنم. من کار تدریس نیز انجام می‌دهم.
 
وی تصریح کرد: از این که فرصتی برای رقابت روشندلان فراهم می‌شود، بسیار خرسندم. اما یک پیشنهادی هم دارم آن هم این است که در صورت امکان برای سایر معلولان هم به شکل جداگانه و اختصاصی مسابقات قرآن برگزار شود؛ تا آن‌ها نیز انگیزه زیادی را برای فراگیری قرآن کریم داشته باشند.
 
این حافظ روشندل ازبکستانی، در پاسخ به این سؤال که آرزویش در زمینه فعالیت‌های قرآنی چیست، گفت: بزرگترین آرزوی من این است که اعضای خانواده‌ام نیز حافظ قرآن شوند.

انتهای پیام
captcha