برگزاری کارگاه‌های هنری قرآنی در بلغارستان
کد خبر: 3711419
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
رایزن فرهنگی ایران خواستار شد؛

برگزاری کارگاه‌های هنری قرآنی در بلغارستان

گروه بین‌الملل – رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان در دیدار با رئیس شورای عالی مسلمانان این کشور، برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های هنری قرآنی با همکاری دو طرف را خواستار شد.

برگزاری کارگاه‌های هنری قرآنی در بلغارستانبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان؛ حمیدرضا آزادی، رایزن فرهنگی ایران در صوفیه 13 اردیبهشت‌ماه با وداد احمد، رئیس شورای عالی مسلمانان بلغارستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در دفتر وداد احمد و در محل مفتی­‌گری بلغارستان برگزار شد، بر همکاری در زمینه­‌های فرهنگی مشترک تأکید شد.

آزادی در ابتدای این دیدار ضمن دعوت از وداد احمد برای شرکت در کنفرانس بین‌‌المللی «صوفیسم در بالکان، پلی میان فرهنگ­‌ها» که 24 اردیبهشت‌ماه با حضور اساتید و پژوهشگرانی از ایران و بالکان در صوفیه برگزار می­‌شود، پیشنهاداتی در خصوص همکاری­‌های مشترک ارائه داد.

برگزاری نمایشگاه و کارگاه­‌های هنرهای قرآنی، آموزش زبان فارسی، تبادل دانشجویان علوم دینی، بازدید از مراکز علوم دینی ایران و موضوعات مشابه دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وداد احمد نیز ضمن اعلام شرکت در کنفرانس بین­‌المللی «صوفیسم در بالکان، پلی میان فرهنگ­‌ها» افزود:: تاکنون روابط خوبی میان رایزنی فرهنگی و مفتی‌­گری وجود داشته است و امیدواریم در آینده بتوانیم برنامه‌­های مشترک خوبی با یکدیگر برگزار کنیم.

وی ضمن استقبال از نمایشگاه و کارگاه‌­های هنر قرآنی، ماه رمضان را بهترین فرصت برای اجرای این برنامه دانست و گفت: شخصا آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با رایزنی فرهنگی اعلام می­‌دارم و این ارتباطات برای ما بسیار مهم است؛ چرا که آن را در راستای تحقق برادری و امت واحده اسلامی می­‌دانیم.

انتهای پیام

captcha