جشن نوروز 98 در بلغارستان همراه با موسیقی ایرانی
کد خبر: 3798233
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

جشن نوروز 98 در بلغارستان همراه با موسیقی ایرانی

گروه بین‌الملل ـ رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان، جشن نوروز 1398 را با اجرای گروه موسیقی ایرانی «نواک» در شهرهای صوفیه (پایتخت) و پلودیف برگزار می‌كند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به همت سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، جشن نوروز 1398 با اجرای گروه موسیقی ایرانی «نواک» در شهرهای صوفیه و پلودیف و با حضور ایرانیان مقیم، دیپلمات‌های کشورهای مختلف، مقامات بلغارستان و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران‌زمین برگزار می‌شود.

حمیدرضا آزادی، رایزن فرهنگی کشورمان با اعلام این خبر گفت: برای نوروز سال 1398، سه برنامه در نظر گرفته شده است و برنامه اول روز سه‌شنبه 6 فروردین با حضور ایرانیان مقیم بلغارستان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: برنامه دوم روز چهارشنبه، هفتم فروردین در شهر پلودیف ـ که در سال 2019 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده است ـ در محل موزه «تراک آرت» این شهر برگزار می‌شود. از آنجا که برنامه‌های فرهنگی رایزنی در این شهر اغلب با استقبال بالای مخاطبین روبرو بوده است، امسال نیز تصمیم گرفته شد که گروه موسیقی «نواك» یک اجرا در این شهر داشته باشد.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: برنامه اصلی گروه موسیقی «نواک» در بلغارستان روز پنج‌شنبه 8 فروردین در کاخ ملی فرهنگ شهر صوفیه (پایتخت) و با حضور ایرانیان مقیم، دیپلمات‌های کشورهای مختلف، مقامات بلغارستان و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران‌زمین برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای تبلیغات برنامه نوروز 1398 از ظرفیت ایجاد شده توسط رایزنی فرهنگی در فضای مجازی بهره گرفته شده و دعوتنامه مراسم به دست بسیاری از مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی رسیده است.

انتهای پیام

captcha