نقش مهم روحانیت در پرچمداری هدایت جامعه
کد خبر: 3711992
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

نقش مهم روحانیت در پرچمداری هدایت جامعه

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج قرچک با بیان اینکه پرچمداران هدایت جامعه اسلامی روحانیت هستند، گفت: کسانی که پشت سر ایشان حرکت می‌کنند، بیشترین سهم را در بینش عقیدتی و سیاسی دارند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همایش گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج عصر دیروز، 16 اردیبهشت با حضور خانواده شهدا، مسئولین و بسیجیان در سالن آمفی‌تئاتر ملائک شهرستان قرچک برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین عبدالله‌پور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15 خرداد ضمن تشریح عملکرد یکساله این دفتر، گفت: حضور مجموعه خواهران و برادران انقلابی و جهادی در دیار انقلابی 15 خرداد ما را وادار می‌کند که تلاش مضاعفی داشته باشیم تا بهتر بتوانیم برنامه‌ها را در بحث عقیدتی و سیاسی پیش ببریم.
وی با ابراز اینکه معنویت همان ایمان به خدا است، با یادآوری سخنی از استاد شهید مطهری، افزود: اگر معنویت از انقلاب گرفته شود، انقلاب از وجود یک عامل پیش برنده محروم شده است.
مربی عقیدتی و سیاسی با بیان اینکه این معنویت ارکانی دارد، اظهار داشت: عقیدتی و سیاسی، بینش دینی و بصیرت سیاسی مهمترین ارکان آن هستند.
وی اضافه کرد: پرچمداران هدایت جامعه اسلامی روحانیت هستند و کسانی که پشت سر ایشان حرکت می‌کنند بیشترین سهم را در این بینش دارند و فلسفه این همایش هم تجلیل از همین مربیان و هادیان است.
مسئول امور روحانیون سپاه 15 خرداد تقارن این هفته را با میلاد مصلح کل حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج) نشانه عوامل پیروزی نامتقارن و نامتوازن با دشمنان دانست و تصریح کرد: عوامل نامتقارن همان معنویت، بصیرت دینی و بینش سیاسی و روحیه جهادی و انقلابی و ولایتمداری است که با تقویت و تعمیق معنویت بهتر از قبل خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه باید بیش از پیش از کتب شهید مطهری بهره برد، به نقل از ایشان خاطرنشان کرد: اگر کل دنیا به دو قسمت تقسیم شود؛ یکی مادی‌گری و دیگری اسلامی است که در اولی حیوانیت  و در دومی انسانیت رها شده است.
حجت‌الاسلام عبدالله‌پور تأکید کرد: جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و تفکر اسلامی، انسانیت رها شده را تحویل جامعه می‌دهد که این همان مهمترین بخش نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی فضای مجازی را در واقع همان فضای حقیقی خواند و تشریح کرد: فضای مجازی چون در غیر ساختار سخت است و در نرم‌افزار دسته‌بندی می‌شود؛ مجازی خوانده می‌شود و سربازان اسلام و مهره‌های اصلی جنگ نرم، همان ولایتمداران هستند که روحیه انقلابی دارند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج قرچک در پایان، بسیج را فراجناحی معرفی کرد و افزود: بسیج به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی است و علی‌رغم تهمت‌هایی که به آن می‌زنند به دنبال کیفی‌سازی موضوعات است.
در پایان از 30 نفر از مربیان و عوامل عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان قرچک با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام

محمد فرخی

captcha