انقلاب اسلامی نزد ما امانت است/ ضرورتی بالاتر از وحدت نداریم
کد خبر: 3712625
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

انقلاب اسلامی نزد ما امانت است/ ضرورتی بالاتر از وحدت نداریم

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی نزد ما امانت است، گفت: امروز همگان شاهد هستیم، اقتدار و پیشرفت کشور در عالم زبانزد شده و دشمن چشم دیدن این پیشرفت‌ها را ندارد؛ از همین رو در این راه سنگ‌اندازی می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سردار محمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، 18 اردیبهشت‌ماه در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید سپاه 15 خرداد شهرستان قرچک گفت: اگرچه امانت بیشتر در حوزه سخت‌افزار و یا تجهیزات یاد می‌شود، اما اصل دین در بینش و اعتقادات ما، ادای امانت و وفای به‌عهد است؛ همه نعمت‌های الهی برای ما امانت است؛ پدر، مادر، انبیا و معصومین(ع) امانت هستند، انقلاب اسلامی هم امانت است و بر بندگان لازم است تا این امانت را به‌درستی به مقصد رسانده و در این راه وفادار باشند.
وی ادامه داد: علی‌رغم همه هجمه‌ها علیه جمهوری اسلامی، اقتدار نظام اسلامی در سراسر جهان محرز شده است و امروز همگان شاهد آن هستیم، اقتدار و پیشرفت کشور در عالم زبانزد شده و دشمن چشم دیدن این پیشرفت‌ها را ندارد؛ از همین رو در این راه سنگ‌اندازی می‌کند.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی نزد ما امانت است، اظهار کرد: اگرچه برخی ایرادات به سیستم و نظام وارد است، اما بچه‌های حزب‌اللهی در هر زمان و هر مکان که لازم شده وارد عرصه شدند و از این امانت الهی دفاع کردند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نماد مقاومت را در جهان نهادینه کرد، افزود: این انقلاب در مقابل استکبار جهانی به‌خوبی ایستادگی کرد و امروز این روند را در دیگر نقاط جهان شاهد هستیم.
فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با توصیه به رسانه‌ها در راستای گام برداشتن در راه تقویت نظام، عنوان کرد: شاید فضای رسانه‌ای گاهی اوقات با سیاه‌نمایی‌ها و گاهی هم با کم‌کاری‌های ما، غیر از این واقعیت را القا کند.
وی با معرفی شهدا به‌عنوان الگو‌های واقعی امانتداری، گفت: شهدای مدافع حرم بر اساس همین اصل امانت‌داری برای دفاع از حرم و تقویت جبهه مقاومت به مقام والای شهادت رسیدند و به برکت همین شهدا، امروز انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده که با این باد‌های دشمن نمی‌لرزد.

بسیج از جنس مردم است

فرمانده سپاه سیدالشهدا‌(ع) استان تهران عنوان کرد: مردم اگر این مهم را حس کنند که اگر کسی به اعتبار نظام به مقام و منصبی رسید و بنا بر خدمت و تلاش کردن داشت، او را می‌پذیرند، از همین رو باید تلاش کرد و امانت‌دار خوبی بود.
وی عنوان کرد: در سپاه ادعای مالکیت بسیج را نداریم، اما توفیقی قسمت ما شده است که نقش سازماندهی و هماهنگی آن را داشته باشیم.
شاهچراغی با بیان اینکه هرچه از عمر مجموعه بسیج می‌گذرد به عمق نگاه تیزبین رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیشتر پی می‌بریم، تصریح کرد: بسیج از جنس مردم است و در قالب سازمان و سیستم نمی‌گنجد.
وی با یادآوری اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هیچ مجموعه و سازمانی حتی خود سپاه در حوزه‌های مختلف به اندازه مردم اثربخشی نداشته است، خواستار توجه بیشتر به این مجموعه مردمی شد و مطرح کرد: دلیل این اثربخشی مردمی بود مجموعه بسیج است البته مردم سازمان یافته.

هیچ ضرورتی بالاتر از مقوله وحدت نداریم

شاهچراغی با بیان اینکه امروز هیچ ضرورتی بالاتر از مقوله وحدت نداریم، تأکید کرد: در عین وجود سلایق مختلف، نباید این سلیقه‌ها زمینه عناد را فراهم کند.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد هنری اثربخشی داشته باشد، آن هنر در خدمت به مردم است، توفیقی هم که دولت‌ها می‌توانند داشته باشند از خدمت به مردم است.
فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با توصیه به فرمانده جدید شهرستان قرچک مبنی بر وحدت و یکپارچگی، اظهار کرد: اگر واقعاً در حوزه خدمت‌رسانی به مردم کاری از پیش نبریم، در قیامت شرمنده مردم خواهیم شد و حسرت آن را خواهیم خورد و در دنیای مادی امروز هم شاهد ناامنی خواهیم شد.
یادآور می‌شود، در پایان سرگرد پاسدارعلی‌اصغر شهیری به سمت فرمانده جدید سپاه ۱۵ خرداد قرچک منصوب شد و از زحمات سرهنگ حسین حیدری، فرمانده سابق این ناحیه قدردانی به‌عمل آمد.

خدمت به مردم، هنری اثربخش است

خدمت به مردم، هنری اثربخش است

خدمت به مردم، هنری اثربخش است

خدمت به مردم، هنری اثربخش است

محمد فرخی

انتهای پیام

captcha