عصبانیت فلسطین از حضور علمای اندونزی
کد خبر: 3722271
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

عصبانیت فلسطین از حضور علمای اندونزی

گروه بین‌الملل ـ محمود هباش، قاضی القضات فلسطین، مشارکت هیئتی از انجمن «نهضة العلماء» اندونزی در کنفرانس روابط آمریکایی ـ اسرائیلی در قدس اشغالی را محکوم کرد.

واکنش قاضی القضاة فلسطین به حضور اندونزی در کنفرانس آمریکایی ـ اسرائیلی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری معا؛ محمود هباش، قاضی قضات فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مشارکت عالمان دینی اندونزی در کنفرانس روابط آمریکایی ـ اسرائیلی در قدس اشغالی را ضربه‌ای دردناک به همه آزادگان و مسلمانان جهان دانست و بر ضرورت منزوی ساختن رژیم اشغالگر به عنوان مجازاتی برای جنایات این رژیم در برابر قدس و مقدسات تأکید کرد.

هباش، حضور عالمان دینی اندونزی در این کنفرانس را جنایتی در حق دو ملت فلسطین و اندونزی خواند و تصریح کرد: قدس که این کنفرانس در آن برگزار می‌شود، براساس قوانین بین‎المللی یک سرزمین اشغالی است و این مشارکت به معنای همگامی با رژیم صهیونیستی در تحقق رؤیاهای این رژیم در تحریف واقعیت و یهودی سازی این شهر است.

وی با بیان این که اندونزی بزرگترین کشور اسلامی است که همواره با قدرت از حقوق ملت قانونی فلسطین دفاع کرده، حکومت اندونزی را حامی همیشگی طرح‎های فلسطین در جوامع بین‌المللی مبنی بر مجازات اسرائیل  و به انزوا کشیدن آن خواند و از دولت و ملت اندونزی خواست، از چنین اقدامات تبری جویند.

قاضی قضات فلسطین در ادامه بیان کرد: مردم فلسطین همچنان همه ملت عرب و مسلمان را به دیدار از شهر قدس برای اعلام همبستگی با مؤسسات دینی و سیاسی فلسطین فرا می‎خوانند و سزاوار بود که هیئت اندونزیایی از دروازه دولت فلسطین وارد شهر قدس شود و در صف جنایتکاران و اشغالگرانی که زمین را به غارت برده و صاحبان حقیقی آن را آواره کرده‎ و تاریخ و تمدن را تحریف کرده‌اند، قرار نگیرند.

انتهای پیام

 

captcha