ثبت نام از حافظان کل متقاضی دریافت لیسانس علوم قرآنی
کد خبر: 3737609
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

ثبت نام از حافظان کل متقاضی دریافت لیسانس علوم قرآنی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرعامل مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه روزهای 23 و 24 مرداد ماه جاری را موعد ثبت نام از حافظان کل قرآن متقاضی دریافت لیسانس علوم قرآن و حدیث اعلام کرد.

فردا///برگزاری دوره حضوری و غیرحضوری توسط مؤسسه نهج البلاغه

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد رضازاده جویباری، مدیرعامل مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با اعلام این خبر گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، 23 و 24 مرداد 97 ثبت نام برای حافظان قرآنی که قصد دریافت لیسانس علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم و سازمان سنجش کشور را دارند، انجام می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه افزود: این دوره طی 110 جلسه در دو بخش مجازی و حضوری برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود؛ دوره حضوری کلاس‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ویژه حافظان قرآن کریم همراه با ۱۳ جزوه آموزشی رشته علوم قرآن و حدیث بوده و دوره مجازی نیز توسط اساتید مجرب تدریس و ضبط شده است.

جویباری با بیان اینکه کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق سایت مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه از شهریور ماه سال ۱۳۹۷ برگزار می‌شود، گفت:   برگزاری دو دوره كلاس‌های آمادگی كارشناسی رشته علوم قرآن و حديث ويژه حافظان كل قرآن از جمله فعاليت‌های اين مؤسسه است.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه جهت ارتقای سطح علمی حافظان كل قرآن كريم و فارغ‌التحصيلان خود با تشكيل كلاس‌های آمادگی كارشناسی رشته علوم قرآن و حديث و فراهم آوردن مقدمات امر و ايجاد تسهيلات لازم اقدام به برگزاری اين كلاس‌ها كرده و تا كنون موفقيت‌های چشمگيری نيز در اين راستا به‌دست آورده است.

گفتنی است، مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۵ طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن به منظور تجلیل از مقام حافظان قرآن، مدرک کارشناسی(لیسانس) به این افراد اعطا شود. این طرح در سال 76 از سوی هیئت وزیران تصویب شد که بر اساس آن، به هر کس که حافظ کل قرآن کریم باشد، چه مدرک دیپلم را اخذ کرده باشد یا خیر؛ به شرط قبولی در آزمون کارشناسی علوم قرآن و حدیث و نیز آزمون حفظ کل قرآن، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آ‌وری مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث به آن‌ها اعطا می‌شود.

دوره‌های حفظ غیر حضوری(تلفنی) قرآن و نهج‌البلاغه

رضازاده جویباری در ادامه به دوره‌های تلفنی(غیر حضوری) حفظ قرآن و نهج‌البلاغه از سوی این مؤسسه اشاره و تصریح کرد: صدها هزار تن از خواهران و برادران در سطوح مختلف سنی و تحصیلی از سراسر کشور در دوره‌های تلفنی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه شرکت دارند.
وی همچنین ادامه داد: امسال برای گروه خانم‌ها یک دوره آزمایشی دوماهه حفظ 5 جزء قرآن و نیز یک دوره یک ساله حفظ کل قرآن در شهرستان جویبار آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

این فعال قرآنی افزود: دوره آزمایشی مذکور در استان مازندران و در شهرستان جویبار برگزار می‌شود و بعد از اتمام دوره، افرادی که در آزمون پایان دوره نمره لازم را کسب کرده باشند، می‌توانند در طرح حفظ یک‌ساله شرکت کنند و دوره را در یکی از شهرستان‌های قم یا جویبار ادامه دهند.

وی گفت: در این دوره آزمایشی شرکت‌کنندگان باید پنج جزء از قرآن کریم را همراه با فهم ترجمه و مفاهیم آیات حفظ کنند؛ این دوره از اول مرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

پریا سبزمحمدی
انتهای پیام

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاظمی راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۷:۳۴
0
3
کسی که حافظ کل هست چطور می‌تونه مدرک کارشناسی بگیره؟برای ارشد چطور باید شرکت کنه
captcha