استخدام استاد قرآن و حدیث در دانشگاه «هومبولت» آلمان
کد خبر: 3748181
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

استخدام استاد قرآن و حدیث در دانشگاه «هومبولت» آلمان

گروه بین‌الملل ـ مؤسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت برلین یک استاد در حوزه مطالعات متون اسلامی (قرآن و حدیث) استخدام می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین؛ وظیفه این استاد، تدریس و تحقیق در زمینه قرآن، تعالیم پیامبر(ص) و زندگی آن حضرت (حدیث و سیره) است و در حوزه تحقیق، استاد منتخب باید به زمینه‌های تاریخی متون قرآن توجه کند.

همچنین بررسی روایات مختلف مذهبی (شیعه و سنی) و توجه به گرایش‌های مختلف در تفسیر باید مدنظر قرار گیرد. علاوه بر این انتظار می‌رود که این استاد به تحقیقات میان‌رشته‌ای در دانشگاه هومبولت و همچنین سایر مؤسسات تحقیقاتی در برلین علاقمند باشد.

در بخش تدریس نیز، استاد منتخب باید در رشته‌های «الهیات اسلامی» و «اسلام و جامعه» در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تدریس بپردازد و همچنین در مقطع دکترا نیز به دانشجویان کمک کند. این استاد همچنین در شکل‌گیری مؤسسه الهیات اسلامی در برلین نیز نقش خواهد داشت.

مسئولان دانشگاه هومبولت از حضور استادان زن در این دانشگاه استقبال می‌کنند. همچنین استادان خارجی و مهاجر نیز می‌توانند برای این فرصت شغلی اقدام کنند.

علاقمندان برای حضور در این دانشگاه باید مدارک خود را تا تاریخ ۲۷ سپتامبر سال جاری برای رئیس دانشکده هنر و علوم انسانی دانشگاه هومبولت ارسال کنند. استاد منتخب کار خود را از اول اکتبر سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنند.

انتهای پیام

captcha