سنگ‌اندازی حزب «لیگ» ایتالیا در ساخت مسجد برگامو
کد خبر: 3759889
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

سنگ‌اندازی حزب «لیگ» ایتالیا در ساخت مسجد برگامو

گروه بین‌الملل – حزب راستگرای افراطی «لیگ» از فروش یک ساختمان در شمال ایتالیا به مسلمانان برای تبدیل آن به مسجد جلوگیری کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ یک گروه اسلامی هفته قبل در یک مزایده در شهر «برگامو» در شمال ایتالیا بالاترین مبلغ را برای خرید ساختمان یک کلیسا پیشنهاد کرده و برنده مزایده شده بود.
 
آن‌ها قصد داشتند این مکان را که متعلق به بیمارستانی در این شهر بود به مسجد تبدیل کنند.

اما سران حزب لیگ (League party) یکی از احزاب راستگرای افراطی اعلام کردند که با استفاده از قانونی مربوط به سال 2004 که به آن‌ها امکان می‌دهد برای حفظ مکان‌های تاریخی مداخله کنند، این معامله را لغو می‌کنند.

آتیلیو فونتانا (Antonio Fontana) یکی از سیاستمداران این حزب گفت: هرگز اجازه نمی‌دهم یک کلیسا فروخته شود و از اینکه مدیریت بیمارستان حساسیت این مسئله را درک نکرده است، شگفت‌زده هستم؛ اما از حق خود در لغو این معامله استفاده می‌کنیم و جای هیچ شکایتی هم باقی نیست.

ماتئو سالوینی (Matteo Salvini) رهبر این حزب و وزیر کشور ایتالیا در اوایل سال جاری میلادی هشدار داده بود که فرهنگ و جامعه ایتالیایی از سوی اسلام با خطر نابودی روبه‌رو است. وی گفته بود: قرن‌هاست که تاریخ ما در خطر نابودی است اگر اسلام در این کشور گسترش پیدا کند، امری که تاکنون توجه کافی به آن نشده است.

سازمان‌های اسلامی از اینکه قوانین محدود‌کننده ساخت و ساز محلی، کسب مجوز برای ساخت مسجد را تقریباً غیرممکن ساخته است گلایه دارند. این امر به این معنی است که آن‌ها مجبورند از مکان‌هایی مانند پارکینگ ساختمان‌ها برای اقامه نماز استفاده کنند.

براساس آمار اخیر، مسلمانان ایتالیا تا سال 2020 حدود پنج درصد از جمعیت این کشور را تشکیل خواهند داد.
 
 انتهای پیام
captcha