بسیج نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار ایفا می‌کند
کد خبر: 3766492
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶

بسیج نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار ایفا می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه ابهر گفت: بر اساس مطالعات اندیشکده‌های غربی بسیج قوی‌ترین نیروی امنیتی است که در خنثی شدن توطئه‌های استکبار نقش مهمی ایفا می‌کند.

بسیج نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار ایفا می‌کند
به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به قرار گرفتن در هفته بسیج اظهار کرد: عملکرد بسیج در مدت زمان فعالیتش موجب شد تا محققان جهان غرب بسیج را موتور محرکه نیروهای انقلاب معرفی کنند.
امام جمعه ابهر با تاکید بر کمک بسیج برای پیشبرد اهداف مورد نظر سپاه افزود: بر اساس مطالعات اندیشکده‌های غربی بسیج قوی‌ترین نیروی امنیتی است که در خنثی شدن توطئه‌های استکبار نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی به تحقق جلوه‌های بسیج جهانی اشاره کرد و گفت: حزب‌الله، حشدالشعبی و ... همه این دستاوردهای عملی شدن تفکر امام راحل و راهنمایی‌های رهبر بزرگوار انقلاب در تشکیل بسیج جهانی است که به دنیا مخابره شده است
رحیمی ضمن توسعه مبانی فکری پیامبر اکرم(ص) در جامعه تصریح کرد: وحدت خمیرمایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی محسوب می‌شود در حالی که تفرقه و تشتت عامل شکنندگی یک امت و ملت است.
وی با ابراز تاسف از مشکلات موجود در بین مسلمانان به عنوان دومین آمار جمعیتی جهان گفت: مسلمان در نزاع و کشمکش در بین خود رکورددار هستند و جای تاسف دارد که فرمان راه‌اندازی این اختلافات توسط دیگران صادر می‌شود.
رحیمی تاکید کرد: پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در داخل کشور مدیون وحدت و همدلی است چنانکه در خارج از مرز و بوم نیز چنین است و اگر کشورهای اسلامی همدل و همرنگ می‌شدند هیچ قدرت استکباری نمی‌توانست علیه مسلمانان کاری کند.
امام جمعه ابهر رنج و درد موجود در کشورهایی مانند یمن، بحرین، نیجریه، میانمار، کشمیر، افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین را تنها بخشی از غصه موجود در جهان اسلام برشمرد و گفت: ایران اسلامی به مدد رهبری معظم انقلاب همواره در راستای اتحاد و، عظمت، عزت و اقتدار همه کشورها و ملت‌هاى مسلمان حرکت کرده است.
وی 16 ربیع الاول را سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تاریخ اسلام عنوان کرد و گفت: نخستین نماز جمعه در صدر اسلام توسط رسول خدا(ص) و پس از واقعه مهم و تاریخى هجرت ایشان از مکه به مدینه و روزهاى آغازین تشکیل حکومت اسلامى و در زمان حساس در راستای استفاده از اجتماع مسلمانان اقامه شد.
رحیمی با تاکید بر اینکه نماز جمعه یک رسانه بزرگ با کم‌ترین هزینه برای دستیابی به اهداف مسلمان به شمار می‌رود، ادامه داد: این رسانه می‌تواند تریبونی برای ارتباط با مردم و در خدمت بشریت باشد.
انتهای پیام
captcha