طالبان: مذاکره با ایران برای حفظ ارتباط سیاسی است
کد خبر: 3779126
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

طالبان: مذاکره با ایران برای حفظ ارتباط سیاسی است

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی گروه تروریستی طالبان درباره دیدار با ایران گفت: این اقدام به منظور برقراری و حفظ ارتباط سیاسی انجام شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اظهار کرد: دیدار با ایران برای برقراری صلح و ثبات در منطقه است و ما باید نظرات خود را درباره آینده کشورمان با تهران در میان بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان سیاسی طالبان تماس‌هایی با ایران داشته‌اند، گفت: صد هزار نفر مجاهد مسلح در افغانستان حضور دارند. بیش از نیمی از خاک کشور در تصرف ماست و حتی برخی از برآوردها حدود 65 تا 75 درصد این آمار را نشان می‌دهد.
سخنگوی طالبان در ادامه این مطلب با رد مشروعیت دولت افغانستان تصریح کرده است: این دولت از سوی اشغال کننده خاک افغانستان (آمریکا) تأسیس شد و از این منظر وجاهت ملی ندارد. بر این اساس، انتخابات آینده ریاست جمهوری را سناریوی دیکته شده ایالات متحده می‌دانیم و آن را نمی‌پذیریم.

گفتنی است، در راستای انجام مذاکرات صلح افغانستان و  با وجود انتخاب شهر جده عربستان به عنوان محل چهارمین دور گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان، شورای عالی صلح می‌گوید که عربستان سعودی هنوز تاریخی را برای برگزاری این نشست تعیین نکرده است. در همین حال قرار است روز سه‌شنبه 18 دی (8 ژانویه) یک هیئت سه نفره شورای عالی صلح به رهبری «عمر داوودزی» به پاکستان سفر کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha