هندوها مهمان همایش بین‌المللی امام حسین(ع) پاکستان
کد خبر: 3775096
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

هندوها مهمان همایش بین‌المللی امام حسین(ع) پاکستان

گروه بین‌الملل ـ چهارمین همایش بین‌المللی امام حسین(ع) در لاهور پاکستان با حضور هندوها برگزار و در مورد تمسک به ائمه به ویژه امام حسین(ع) تأکید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این همایش طی روز شنبه (اول دی‌ماه) به همت اداره منهاج الحسین(ع) پاکستان و با حضور علی‌اکبر رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور و حجت‌الاسلام عدنان کاظم الموسوی، امام جماعت حرم مطهر حضرت عباس(ع)، در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

در این همایش مهمانانی از کشورهای عراق و امارات، رئیس اداره کل اوقاف پنجاب و شخصیت‌های مذهبی و علمی و هندوها حضور داشتند.

«پندت بهگت لال» از هندو‌های حاضر در سخنانی گفت: ارادت به امام حسین(ع) و واقعه کربلا نزد ما همیشگی است، چرا که او یک آزاده است.

حجت‌الاسلام محمدحسین اکبر، از دیگر سخنرانان مراسم نیز تمسک به ائمه معصومین به ویژه امام حسین (ع) را وحدت‌آفرین و هدایت‌بخش دانست.

در ادامه مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور روایتی از پیامبر(ص) را درباره کتاب خدا و اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: آنچه در این سرزمین پاک می‌بینم این است که مسلمانان به ارزش سخنان پیامبر اکرم(ص) آگاهی داشته و به هر دو یادگار گرانبهای حضرت محمد (ص) توجه، احترام و التزام دارند.

در پایان همایش، در بیانیه‌ای مشترک بر حفظ وحدت و معنویت بر مدار اهل بیت(ع) با هدف برحذر ماندن از دسیسه‌های دشمنان تأکید شد.

انتهای پیام

captcha