پاسخ انصارالله به اتهامات سازمان ملل
کد خبر: 3777621
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

پاسخ انصارالله به اتهامات سازمان ملل

گروه بین‌الملل ـ جنبش انصارالله یمن با انتشار بیانیه‌ای، اتهامات «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد در مورد سرقت کمک‌های بشردوستانه از سوی این جنبش را رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه خبری «الیمن نت»؛ محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنان مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در اتهام‌زدن به ما تعجب‌آور است.
 
در این بیانیه آمده؛ جنبش انصارالله ضمن ابراز نارضایتی شدید نسبت به اظهارات این مسئول سازمان ملل، اعلام می‌کند که این سخنان تلاشی برای فرار از مسئولیت‌ها در برابر خطر قحطی یمن است.
 
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه بیانیه افزود: رسانه‌‌ای کردن این مسئله، باعث انحراف در برنامه‌ کمک‌های بشردوستانه می‌شود.
 
گفتنی است، برنامه جهانی غذا که مقر آن در شهر «رم» ایتالیا قرار دارد و زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند، دیروز مدعی شد که بخشی از کمک‌های بشردوستانه ارسالی این سازمان به یمن از سوی حوثی‌ها(انصارالله) ربوده و به مناطق تحت کنترل خود انتقال داده می‌شود.
 
در این بیانیه تصریح شده که بخش بزرگی از کمک‌های غذایی فرستاده شده برای ساکنان صنعا، پایتخت یمن هرگز به مقصد نرسیده است.
 
دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا این اقدام را به مثابه «بیرون کشیدن غذا از دهان افراد گرسنه» تعبیر کرده و خواستار توقف فوری این رفتار مجرمانه شده است.

همچنین، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز مدعی شد که مقدار زیادی از کمک‌های غذایی ارسال شده برای نیازمندان یمنی به آنها نمی‌رسد و دو طرف درگیر در یمن آنها را میان خودشان تقسیم می‌کنند.

این خبرگزاری با استناد به اسناد و مدارک رسمی و مصاحبه با بیش از ۷۰ امدادگر گزارش داد، گروه‌های مسلح دو طرف درگیر در یمن یعنی دولت مستعفی و انصارالله از رساندن کمک‌ها به کسانی که آنها را حامیان خود نمی‌دانند، ممانعت کرده و این مواد غذایی را در میان افراد خود تقسیم یا آنها را در بازار سیاه به فروش می‌رسانند.
 
انتهای پیام
captcha