فتوای انجمن علمای فلسطین درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل
کد خبر: 3794960
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

فتوای انجمن علمای فلسطین درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل

گروه بین‌الملل ــ انجمن علمای فلسطین امروز (یکشنبه) فتوایی شرعی با عنوان «حکم اسلام درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صفا؛ انجمن علمای فلسطین در فتوای امروز خود درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پذیرش آن در منطقه که امروزه درباره آن صحبت می‌کنیم و توجیهات برخی دولت‌ها برای این عادی‌سازی بزرگ‌ترین خطر و تهدید برای امت اسلام و تخریب عقاید است.

در این فتوا آمده است: سازش و عادی‌سازی روابط با اسرائیل به معنی مسلط کردن یهودیان در سرزمین مسلمانان است و این درباره همه سرزمین‌های اسلامی به خصوص فلسطین که مسجدالاقصی در آن است و جزئی از دین، سنت و عقیده ما محسوب می‌شود، صدق می‌کند.

انجمن علمای فلسطین در این فتوا بیان کرد: صلح و عادی‌سازی روابط به معنی تسلیم شدن در برابر کفار و بالا بردن مقام آنها و از دست دادن دین و سرزمین‌های اسلامی است و عادی‌سازی تنها پس از صلح، انجام می‌شود و صلح در شرع که همه بر آن اجماع دارند، یعنی صلح با کفار بنا بر مصلحتی و توقف جنگ در مدتی معلوم است. اگر در یک قرارداد لازم‌الاجرا یا مدت مشخصی باشد و در صورتی که ضرورت اقتضا کند، امکان فسخ آن وجود دارد. این حدود صلح شرعی است که بر آن اجماع شده است.

این انجمن در ادامه تأکید کرد: صلح‌ها یا تفاهم‌نامه‌هایی که موجب سستی عقاید و لغو احکام شرعی شوند بنا به اجماع، باطل هستند و در واقع تسلیم شدن و بازگشتن از دین و نادیده گرفتن بعضی از احکام به شمار می‌روند.

در این فتوا همچنین آمده است: بی‌تردید هر که با اسرائیل صلح کند نتیجه‌ای جز ناامیدی و خواری نخواهد دید و روند عقب‌نشینی در برابر دشمن متوقف نخواهد شد و فلسطین به صاحبانش باز نخواهد گشت و مقدسات دینی نیز آزاد نخواهد شد و مردم فلسطین هم به آزادی و استقلال نخواهند رسید.

این انجمن در فتوای خود تأکید کرد: حرام بودن صلح و عادی‌سازی روابط با اسرائیل با دلایل شرعی بسیار و با توجه به شرایط کنونی است و اگر کسی با اسرائیل صلح کند، این صلح باطل و جنایتی در حق امت اسلامی و نسل‌هایش  و مخالفت صریح و آشکار با احکام شریعت است.

در این فتوا همچنین آمده است: صلح و عادی‌سازی کنونی ظلمی در حق مردم فلسطین و دشمنی با مقاومت و همبستگی با اسرائیل به شمار می‌رود.

یادآور می‌شود، پیش‌تر نیز علما و قضات فلسطین در سال 1935 در قدس و علمای الازهر در سال 1366 هجری و 1367 و علما در کنفرانس بین‌المللی اسلامی پاکستان در سال 1968 درباره وجوب جهاد برای نجات فلسطین فتواهایی صادر کرده بودند.

انتهای پیام

captcha