انتقال 70 کشمیری به زندان‌های امنیتی هند
کد خبر: 3834129
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

انتقال 70 کشمیری به زندان‌های امنیتی هند

گروه بین‌الملل ــ طبق اعلام منابع خبری، در چند روز گذشته 70 زندانی از جامو و کشمیر به زندان‌های امنیتی در ایالت «اتار پرادش» انتقال یافتند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایندیا تودی؛ بر اساس اعلام منابع دولتی هند، این زندانیان به اتهامات تروریستی و فعالیت‌های ضد ملی متهم شده‌اند.

همچنین شامگاه دیروز، 19 مرداد، 24 زندانی با هواپیمای ویژه به زندان «لکهنو»، مرکز ایالت اتارپرادش در منطقه «گوسین‌گنج»  انتقال یافتند.

منابع دولتی هند اعلام کردند كه احتمالاً زندانیان بیشتری از جامو و كشمیر به زندانهای ایالت اتارپرادش از جمله زندانهای مركزی فتح‌پور، نائینی، پرایاگراج، واراناسی مركزی و گوراخپور منتقل خواهند شد.

باتوجه به محدودیت‌ها و اجرای حکومت نظامی در کشمیر، دولت هند ادعا کرده که اوضاع کشمیر آرام است و محدودیت‌ها در بعضی از قسمت‌ها به خاطر عید قربان لغو شده است.

پلیس جامو و کشمیر نیز گزارش‌های مبنی بر تیراندازی در کشمیر را تکذیب کرده و از مردم خواسته است که به اخبار دروغین و دارای جهت‌گیری توجه نکنند. پلیس همچنین گفته که دستور منع رفت‌وآمد در 10 منطقه جامو برداشته شده است.

وزارت داخلی هند همچنین گزارش‌هایی درباره اعتراضات نزدیک به 10 هزار نفر در کشمیر را جعلی و نادرست خوانده است.

هند در حالی این گزارش‌ها را بیان می‌کند که در هفته قبل ماده 370 قانون اساسی را که به خودمختاری کشمیری‌ها مربوط می‌شد، لغو کرد. این اقدام اعتراضات زیادی را از سوی کشورهای جهان و برخی نهادهای بین‌المللی به دنبال داشته است.
 
انتهای پیام
captcha