ه گزارش خبرنگار افتخاری
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، قاسم عزیزاده گرجی، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در جلسه کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی این کانون با مدیر گروه آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این مطلب افزود: تربیت نقطه مشترک کانون و آموزش و پرورش است، چراکه کلیه خدمات کانون در راستای توسعه تربیت کودکان و نوجوانان است وآموزش و پرورش نیز در این راستا حرکت میکند.
وی با تقدیر از حمایتهای مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، معاونان و سایرمسئولان این دستگاه در تعامل و همراهی با ادارهکل کانون پرورش فکری مازندران، بر توسعه طرح کانون و مدرسه به عنوان پیوند دهنده این دو دستگاه آموزشی و فرهنگی تأکید کرد.
گرجی اظهار کرد: تقویت نگاه مدیران مدارس به تعامل با کانون و حضور فعال مربیان کانون در مدارس میتواند در رشد و شکوفایی درسی و فرهنگی کودکان و نوجوانان بسیار مؤثر عمل کند.
این مسئول با تأکید بر شناسایی روشها و راههای گسترش همکاری دوسویه، خواستار اقدام کارشناسی همکاران خود در این مورد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، برگزاری نشست مشترک مسئولان مراکز فرهنگی و هنری با مدیران مدارس را اولین گام و فرصت در این راستا دانست و خواستار پیگیری این طرح از سوی مسئولان مراکز فرهنگی و هنری کانون شد.
عزیززاده گرجی، از فرایندهای تشویقی در مورد اجرای مؤثر این طرح در کانون و مدرسه سخن گفت و تصریح کرد: از مراکز موفق و برتر در اجرای این طرح تقدیر خواهد شد و همچنین، با هماهنگی با آموزش و پرورش طرح تقدیر از مدارس برتر نیز در دستور کار و پیگیری قرار خواهد گرفت.
در ادامه این نشست، مدیر گروه آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش مازندران نیز با استقبال ازاین طرح، همکاری کانون و مدرسه را به عنوان فرایند مؤثر در رشد و شکوفایی فکری و تحصیلی دانشآموزان یاد کرد.
معصومه عبادتیفر، فقدان آگاهی مدیران مدارس از خدمات و ظرفیتهای کانون پرورش فکری را حلقه مفقوده در این طرح عنوان کرد و بر آشناسازی مدیران مدارس هم از سوی کانون و هم آموزش و پرورش تأکید کرد.
این مسئول با تأکید بر ضرورت اطلاعرسانی گسترده در تحقق این طرح افزود: حضور مربیان و کارشناسان کانون در مدارس و تشریح فعالیتها و خدمات کانون به مدرسه میتواند به توفیق این برنامه منتهی شود.
وی با بیان اینکه مطالعه مفید، محور رشد و توسعه فکری و فرهنگی دانشآموزان کودک و نوجوان است، از کمبود کتابهای آموزشی متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان در مدارس خبر داد و خواستار همکاری هر چه بیشتر کانون در تقویت کتابخانههای مدارس شد.
یادآور میشود، در این جلسه با بحث و تبادل نظر کارشناسان، شیوه همکاریهای مشترک در اجرای طرح کانون و مدرسه بازشناسی شد و مقرر شد تا با زمینه تعامل هر چه بیشتر در توفیق این طرح، جلسات بعدی نیز صورت پذیرد.