فیلم | مناظره حجت‌الاسلام رفیعی و حسن آقامیری
کد خبر: 3905560
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵

فیلم | مناظره حجت‌الاسلام رفیعی و حسن آقامیری

جلسه مناظره حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و حسن آقامیری، ظهر امروز ۲۹ خردادماه در منزل حجت‌الاسلام سرلک، به صورت لایو در شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار شد. در این مناظره مباحثی پیرامون شبهات دینی مطرح و پاسخ داده شد که در ادامه فیلم این مناظره در 8 بخش مشاهده می‌کنید.

بخش اول

 بخش دوم
 بخش سوم
 بخش چهارم
 بخش پنجم
 بخش ششم
 بخش هفتم
 بخش هشتم

انتهای پیام
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۴:۴۱
3
26
با عرض سلام و خسته نباشید:
کار بسیار ارزشمندی انجام می دهید. خدا خیرتان بدهد.
هدایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۶:۵۵
24
9
به نظر من، بیننده منتظر بود که نتیجه گیری کند حق با کیست. آقای رفیعی خود را ثابت کرد و آقای آقا میری هم خودش رو حق دار دونست.
متاسفم برای خودم که منتظر بودم ببینم در مورد بهشت و جهنم کی درست میگه.
اصلا مناظره خوبی نبود.واقعا متاسفم
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۱:۵۹
دقیقا باید متاسف باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۹:۲۷
منظره یعنی که دو طرف دیدگاه خودشان را مطرح کنند. بیننده است که باید نتیجه‌گیری کند.
ناصراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۲:۲۵
جناب هدایت لطفاً حوصله داشته ومتن زیر را تا آخر مطالعه فرمایید
مشکل اینجاست که نص قرآن را رها می کنیم وبه احادیث وروایات رو می آوریم.از آقای رفیعی انتظار می رفت با چند استناد به آیات قرآن طرف مقابل را مجاب می کرد نمی دانم چرا ملاحظه کرد.اولاً با مرگ در توبه وبازگشت بسته می شود طبق آیه قرآن خطاب به فرعون که درآخرین لحظات حیات ودرحال غرق شدن گفت به خدای موسی وهارون ایمان آوردم می فرماید:"آلْآنَ وَ قَدْ عَصَيْتَ قَبْلُ وَ كُنْتَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ "آيا اكنون؟! (در آستانه‌ى مرگ توبه مى‌كنى؟) در حالى كه پيشتر نافرمانى مى‌كردى و از تبهكاران بودى؟"(ایمان وتوبه ات فایده ای بحالت ندارد).ثانیاًچندین بار خداوند در قرآن به مردم هشدار می دهد که:"يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ لا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ" ای مردم، البته وعده (قیامت در کتاب) خدا حق است پس زنهار شما را زندگانی دنیا فریب ندهد و شیطان فریبنده شما را از (عقاب) خدا (به عفو و کرمش) سخت مغرور نگرداند.یعنی مغرور کردن به عفو الهی از ترفندهای شیطان است.ثالثاً در چندین جای قرآن از قول کفار ومشرکان که آرزو می کنند به دنیا برگردند واعمال صالح انجام دهند می گوید که دیگر بازگشتی در کار نیست "وَ لَوْ تَرى‌ إِذِ الْمُجْرِمُونَ ناكِسُوا رُؤُسِهِمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ رَبَّنا أَبْصَرْنا وَ سَمِعْنا فَارْجِعْنا نَعْمَلْ صالِحاً إِنَّا مُوقِنُونُ" و اگر تو حال بدکاران را (در قیامت) ببینی که چگونه در حضور خدای خود سر به زیر و ذلیلند (و با آه و ناله حسرت) گویند: پروردگارا، اینک (عذاب تو را) به چشم دیدیم و (سخن رسولانت را) به گوش گرفتیم، پس ما را (به دنیا) باز گردان تا صالح و نیکوکار شویم که اکنون (وعده تو را) به چشم یقین مشاهده کردیم!.اگر قراربود با توبه کردن درآخرت کار تمام شود چرا مجرمان تقاضای بازگشت به دنیا (امری محال) را دارند؟رابعاً اگر با توبه کردن درقیامت کار تمام می شود خوب همه مجرمین ودوزخیان توبه می کنند وجهنم خدا خالی می ماند یعنی خدا جهنم را بیهوده خلق کرده است.خامساً خداوند میفرماید من(ممکن است) گناهان دیگر راببخشم اما شرک را اصلاً نمی بخشم".إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرى‌ إِثْماً عَظِيماً"محققاً خدا گناه شرک را نخواهد بخشید و سوای شرک را برای هر که خواهد می‌بخشد، و هر کس که شرک به خدا آورد به دروغی که بافته گناهی بزرگ مرتکب شده است.حال چطور آقای آقامیری میگوید اگر فرعون در آخرت توبه کند بخشیده می شود؟تکلیف آنهمه ظلم و حق کشی و علو وطغیان چه می شود.و...دلایل عقلی ومستندات قرآنی و نقلی بسیار زیادی در رد نظر آقامیری وجود دارد که بخاطر جلوگیری از اطاله(بیش از این) کلام از ارائه آنها معذورم وصرف نظر کردم.
ناصراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۲
مشکل اینجاست که نص قرآن را رها می کنیم وبه احادیث وروایات رو می آوریم.از آقای رفیعی انتظار می رفت با چند استناد به آیات قرآن طرف مقابل را مجاب می کرد نمی دانم چرا ملاحظه کرد.اولاً با مرگ در توبه وبازگشت بسته می شود طبق آیه قرآن خطاب به فرعون که درآخرین لحظات حیات ودرحال غرق شدن گفت به خدای موسی وهارون ایمان آوردم می فرماید:"آلْآنَ وَ قَدْ عَصَيْتَ قَبْلُ وَ كُنْتَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ "آيا اكنون؟! (در آستانه‌ى مرگ توبه مى‌كنى؟) در حالى كه پيشتر نافرمانى مى‌كردى و از تبهكاران بودى؟"(ایمان وتوبه ات فایده ای بحالت ندارد).ثانیاًچندین بار خداوند در قرآن به مردم هشدار می دهد که:"يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ لا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ" ای مردم، البته وعده (قیامت در کتاب) خدا حق است پس زنهار شما را زندگانی دنیا فریب ندهد و شیطان فریبنده شما را از (عقاب) خدا (به عفو و کرمش) سخت مغرور نگرداند.یعنی مغرور کردن به عفو الهی از ترفندهای شیطان است.ثالثاً در چندین جای قرآن از قول کفار ومشرکان که آرزو می کنند به دنیا برگردند واعمال صالح انجام دهند می گوید که دیگر بازگشتی در کار نیست "وَ لَوْ تَرى‌ إِذِ الْمُجْرِمُونَ ناكِسُوا رُؤُسِهِمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ رَبَّنا أَبْصَرْنا وَ سَمِعْنا فَارْجِعْنا نَعْمَلْ صالِحاً إِنَّا مُوقِنُونُ" و اگر تو حال بدکاران را (در قیامت) ببینی که چگونه در حضور خدای خود سر به زیر و ذلیلند (و با آه و ناله حسرت) گویند: پروردگارا، اینک (عذاب تو را) به چشم دیدیم و (سخن رسولانت را) به گوش گرفتیم، پس ما را (به دنیا) باز گردان تا صالح و نیکوکار شویم که اکنون (وعده تو را) به چشم یقین مشاهده کردیم!.اگر قراربود با توبه کردن درآخرت کار تمام شود چرا مجرمان تقاضای بازگشت به دنیا (امری محال) را دارند؟رابعاً اگر با توبه کردن درقیامت کار تمام می شود خوب همه مجرمین ودوزخیان توبه می کنند وجهنم خدا خالی می ماند یعنی خدا جهنم را بیهوده خلق کرده است.خامساً خداوند میفرماید من(ممکن است) گناهان دیگر راببخشم اما شرک را اصلاً نمی بخشم".إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرى‌ إِثْماً عَظِيماً"محققاً خدا گناه شرک را نخواهد بخشید و سوای شرک را برای هر که خواهد می‌بخشد، و هر کس که شرک به خدا آورد به دروغی که بافته گناهی بزرگ مرتکب شده است.حال چطور آقای آقامیری میگوید اگر فرعون در آخرت توبه کند بخشیده می شود؟تکلیف آنهمه ظلم و حق کشی و علو وطغیان وظلم چه می شود.و...دلایل عقلی ومستندات قرآنی و نقلی بسیار زیادی در رد نظر آقامیری وجود دارد که بخاطر جلوگیری از اطاله(بیش از این) کلام از ارائه آنها معذورم وصرف نظر کردم.
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۰:۳۵
1
3
سلام
تا اینجا که گوش دادم میبینم خیلی از مفاهیم باید از ریشه مورد توضیح قرار بگیرد و با ادله در سطوح ظاهر نمیتوان موضوع را روشن نمود مثلا چرا خدا باید انسان را برای یک عمل محدود در بی نهایت مدت در بهشت یا جهنم قرار بدهد و از توضیح ریشه این موضوع معلوم میود که چرا رشد در قیامت دیگر امکان ندارد و نه اینکه صرفا امکان ان بلکه ارزشی ندارد در واقع عملی ارزش دارد ورشد می افریند که ابهام همراه داشته باشد یعنی مثلا اگر سوالی جوابش ارزش دارد که نوشته شود که جواب ان از قبل جلو ان نوشته نباشد
اگر بعد از مرگ همه پرده ها برداشته شود دیگر عمل ارزشی ندارد همان طور که در قران و نهج البلاغه و ... داریم اگر خدا میخواست با لشکری از ملائکه و وحوش و ...پیامبر خود را با اقتدار اثبات مینمود و اما ایا ایمان انسان ارزشی داشت؟ موضوع دیگر ظرفیت انسان است یعنی شما اگر در 5 سال که مدت و فرصت داشتید هر 5 سال را در 100 درصد ظرفیتت عبادت کامل کردی انگاه اگر زمان را به بینهایت ببریم شما لایق هستی بینهایت از نعمات در ظرفیت 100 درصد استفاده کنی پس اگر خدا کسی را خالد در جهنم قرار داد یعنی اگر بی نهایت در زمین زندگی میکرد باز کافر میبود و ... وگرنه عدالت نیست که به خاطر مثل 2000 سال کفرفردی، خدا بی نهایت سال جهنم را بدهد و البته خداوند حجت را در دنیا برای همه تمام خواهد کرد و بر یک اروپایی و یک مسلمان با یک حجت قضاوت نخواهد کرد از طرفی موارد دیگر نیز نیاز به توضیح دارد مثلا چرا حضرت علی با کامل بودن عملش حرف از حسرت میزند که این مربوط به بی نهایت بودن سرمایه انسان است در حالی که عمل انسان محدود است ولی این محدود برای بی نهایت ادامه انسان کم است و .....که بسیار توضیح میطلبد این مفاهیم را میتوان در سخنان و تفکرات اقای استاد صفایی ع ص و استاد پناهیان یافت میدانید خیلی از صحبت های اقای میری درسته اما این درست ها در نهایت در یک منفی ضرب میشود و نتیجه عکس را القا میکند و البته مشکلات دیگری نیز این تفکر دارد مثلا نقش ترس در تربیت و لازم بودن ان برای یک نفس سرکش انسان و یا نقش جهنم
مثلا جهنم بیشتر برای مومنین کاربرد دارد تا جهنمیان یعنی برای رشد مفیده شما دعای عرفه را نیز از زبان امام حسین بخوانید که چه طور مثل یک گنه کار ... وقتی ریشه اگاهی هایی که خروار خروار در منبر برای ما میدهند اساسی روشن و حل نمیشود اینگوه میتوان مردم را از راه دور کرد دوستان دنبال فهم دقیق باشید که باید تحقیق کنید اول استاد پناهیان برای شروع خوبه و تنها مسیر او عالیه و بعد از رشد مباحث استاد صفایی را به ترتیب رشد--رد پای نور- نامه های بلوغ-صراط- سازندگی-حرکت- دنبال کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۰:۴۹
12
2
یکی از رویکرد های نادرست بقیه اینه که به مخاطبی که عناد ندارد به جای اینکه از روی رشد و فهم خودش و بدون مخاطب قرار دادن و با دلسوزی صحبت شود با جهنمی کردن و خواندن انها شروع میکنیم و نکته غلطی که اقای میری از این رویکرد غلط بالا نتیجه میگیرد کلا حذف نقش ان جهنم است که باید اصلاح رویکرد باشد مثلا دیدم در امر به معروف نصب شده در راه اهن قطار مشهد نوشته وود بگویید اتش جهنم داع تر است خوب این اصلش است اما برای کسی که با عناد و دشمنی و اگاهیی کامل جلو خدای متکبر سرکشی میکند نه هر بی حجابی ولی ادم های بی سواد اول کار طرف را جهنم میبرند و بعد میخواهند که حجاب داشته باشد وگرنه نه تنها با ی حجابی بلکه با نمازش هم کسی میتواند مانند شیطان به وارد جهنم شود یا کسی با یک کار خوب و عجبش نابود شود و کسی میتواند با یک گناه و سپس توبه و احساس تواضع وارد بهشت شود دین خود را از مفاهیم عمیق کامل بشناسید و به صفت کبرایی خددا فکر کنید تعریف خوب وبد را خوب بشناسید کج فهمی نخواهید داشت کاش میشد من با اقای میری صحبتی میداشتم
پاسخ ها
ناصراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۲:۳۳
فرمایشات شما ربطی به موضوع نداشت.نکته ای که مایه انحراف شنونده میشود این است که آقا میری میگوید در آخرت توبه گنهکاران پذیرفته می شود.این حرف کلاً فلسفه نبوت ومعاد وخلقت جهنم را زیرسوال می برد چون با این حرف شیطان هم اهل بهشت است چون توبه کردن در آخرت که خرجی نداره طرف‌ وقتی آتش جهنم را می بیند مگر دیوانه باشه که توبه نکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۰:۵۶
4
7
ای کاش مشخص میشد که در مورد مسائلی که گفتگو شد به چه نتیجه ای رسیدند، آیا دکتر رفیعی تونستند با استناد به قرآن و احادیث و روایات ثابت کنند که آقای آقامیری اشتباه گفتن، یا اینکه آقای آقامیری تونستند ادله کافی برای حرفاشون بیارن، بیشتر به تعارف و نون قرض دادن گذشت ولی من به عنوان بیننده نفهمیدم که کدام عزیز توانست دیگری را مجاب کند، اما نفس مناظره گذاشتن بسیار کار پسندیده ای بود، ممنون
علی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۲:۳۴
4
2
سلام.در واقع یه گفتگو بود،مناظره نبود،نتیجه ای نداشت،فقط بابی شد به قول دکتر رفیعی که از این نشست ها صورت بگیره،ای کاش مناظره صورت میگرفت تا اثبات بشه کدوم طریقه ی صحیحه و کدوم ناصحیح
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۵:۱۱
0
0
مسلما من در مقامی نیستم که بخواهم اظهار نظری در مورد صحبت‌های دکتر رفیعی بکنم
ولی چیزی که من رو قانع کرد که دیدگاه آقای سید حسن آقامیری در مورد قیامت قسمتیش غلطه و به آن اشاره نشد این بود که، با فرمایشات ایشون درواقع عدالت خداوند زیر سوال می‌رود (هرکی هررررررر گناهی ام بکنه تهش بخشیده میشه،« پس بریم خوش باشیم و گناه کنیم ما که تهش بخشیده میشیم»، حالا فک کنید هم آدم های مشرک بهشت بروند هم انسان‌های با ایمان و با تقوا، پس عدالت خداوندی چه می‌شود؟ پس یکی از اصول دین ما به کجا می‌رود؟)و عده‌ای که مدام به دنبال راه گریزی در دین و فرار از واجبات و محرمات دین هستند از فرمایشات سوءبرداشت کرده و تصور کنند حالا که جهنم، بیمارستانی برای پاک شدن است چرا خودمان را اذیت کنیم، گناهی چیزی هم کردیم ایرادی ندارد که فوووقش چند سال بیشتر در بیمارستان می‌مانیم
و متوجه هستید که چقدر این دیدگاه غلط است و سبب حسرت ابدی و بازیچه‌ی دست شیطان شدن است که ما عذاب خداوند را شوخی گرفته و دلمان را به جهنم بیمارستانی آقای میری خوش کنیم...
به قول خودشان #بیدار_باشید (امیدوارم واقعااا بیدار شوند و نکند که ناخواسته بازیچه‌ی دست عده‌ای معاند باشند )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۱:۴۱
9
13
برداشت آقا میری از اسلام برداشت صحیحی نیست و در این صحبتها این موضوع اثبات شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۶:۱۳
اتفاقا حرفهای آقامیری خیلی قویتر بود تا جایی که آقای رفیعی میخواست ثابت کند منم مثل شما فکر میکنم ولی خواهش میکنم جهنم رو هم مد نظر داشته باشید ...
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۲۱:۴۶
حرفاش از یه دید دیگه است چیزی رو عوض نمیکنه فقط باید کامل تر توضیح داده بشه به نظرم منطقی آن
ناصراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۲:۴۰
حرفهای آقامیری از روی هوی و برداشت شخصی و ضد کلام صریح قرآن بود.کلامش کلام شیطانی بود وهیچ دلیل وبرهانی برای گفته هایش نداشت.برای روشن شدن مطلب پاسخ حقیر را برای آقای هدایت مطالعه فرمایید.
ناشناس
|
Korea (Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۲:۲۹
0
3
به نظر من ترساندن وامید دادن هر دو لازم است
ولی کسی که فقط می‌ترساند نگران گناه کردن مردم است و کسی که امید میدهد نگران فراری شدن مردم است از خدا
باید ببینیم با چه کسی و در چه شرایطی صحبت میکنیم
الان که تکرار آیات عذاب کسی را نترسانده وعموم جامعه به سمت بی خیالی حرکت میکنند
آیات رحمت انسان رو عاشق خدا میکند و عاشق مخالف معشوق حرکت نمیکند ممنون جمشیدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۳:۱۲
6
5
به نظر من آقامیری حرفاش درسته ولی نمیتونه خوب بیانش کنه و برداشت خیلیا اشتباه میشه و فقط از دور خرابش میکنن کسی از نزدیک کم پیش می‌آید بیاد باهش صحبت کنه و ببینه اصل موضوع چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۲:۴۱
نظرت را با قرآن تطبیق بده اگر مطابق قرآن نبود اشتباه است.ملاک درستی کلام الهی است.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۴:۲۴
1
3
به نظر می رسه آقای رفیعی قسط اثبات نداشت
بیشتر سعی داشتند اگر آقا میری از روی اشتباه یا بقول خودشون تقطیع مسائلی را بیان میکنند روشن بشه
بیشتر شبیه نصیحت بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۲:۴۳
حق چنین کاری را نداشت خیلی ها به انحراف کشیده شده اند
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۴:۴۰
0
1
سلام ادب .
جناب دکتر رفیعی تاکید داشتند که واقعا حض کردم از این مناظره .. واقعا کدوم مناظره ..مناظره ای که فقط با گفتگوی مصالحت امیز و تک تعارف تمام شد .
خواهشا دراین مناظره ها که عواقب اعتقادی جامعه را در بردارد یکم با جدیت و قاطعیت انجام بشه . متاسفانه چیزی عائد نشد و بنظر میاد حرفهای اقا میر برای عوام اثبات شد
جناب رفیعی هم فقط با داستانهاشون تاکید بر حرفهای اقا میر داشتند .
سربازگمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۶:۰۵
0
0
سلام و عرض ادب
صحبت های هردو بزرگوار کاملا درست بود و دین ابعاد وسیعی رو در برمیگیره
دوستان مناظره رو با آمفی تئاتر یا رینگ مبارزه اشتباه گرفتن انگار
هدف از این مناظره رویارویی اطلاعات و باورهای دو عالم دینی بود که بیشتر شبیه بحث دینی بود تا مناظره
مناظره زمانی معنا داره که یکی از دوطرف حق و دیگری باطل باشه ولی این دوبزرگوار مطالبی که بیان کردن مستند به قرآن و حق بود
پاسخ ها
ناصراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۲:۵۱
عزیزم تا بحال چند بار قرآن را بطور کامل با معنی خوانده ای که اینطور نظر میدی؟کجای حرفای آقامیری مستند به قرآن بود؟کاملاً خلاف قرآن حرف می زد.نبوت قیامت،عدل الهی،خلقت جهنم،معاد وهمه زحمات پیامبران الهی را زیر سوال برد.من که اظهار نظرمیکنم لااقل ده بار قرآن را کامل همراه معنی خوانده ام.
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۰:۲۲
0
3
سلام و درووود
من خیلی لذت بردم .امیدوارم این گفتگو گسترده تر بشه
ابول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۳:۲۳
2
6
علم و بحث آقای رفیعی خیلی بیشتر بود و حرفاشون منطقی تر بود
ولی آقا میری بهتر صحبت کرد
درکل ب نظر میرسید از نظر من حق با آقای رفیعی بود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۱:۰۱
2
2
باسلام به نظربنده دکتر رفعیی نتوانستند به خوبی عالم برزخ رو توضیح بدن تمام توضیحاتشون گنگ ونامشخص بود چرا در عالم برزخ انسان جای رشد ندارد یا در قیامت این سوال برای بنده هم هست ج چیه واقعا این مناظره بیشتر برای من مخاطب دچاره شبهات زیادی در دینم شد این عالمان دینی کجا تشریف دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۸:۱۲
علمای دین هم نمیتونن جواب بدن چون حتی اونها هم فهم و درک و سوادش رو ندارن برای همین هیچ وقت هیچ حرفی برای عموم نزدن و هرچی گفتن و نوشتن برای امثال خودشون بوده. و آقای آقامیری صحبت هاشونو کاملا منطقی عقلانی و درست بود
ناصراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۳:۰۱
علی آقای عزیز لطفاً پاسخی را که به آقا هدایت داده ام رامطالعه فرمایید.حق داری دچارشبهه شوی.ایشون بجای اینکه حرف حق را بزند ملاحظه هم لباس خودش را کرد وبه جای استناد به آیات متین الهی به روایات روی آورد.بامرگ انسان در توبه بسته می شود اما ثواب بعضی از اعمالی که در دنیا انجام داده ممکنه ادامه دار باشد وبعد از مرگ هم به او برسد که همان باقیات الصالحات هستند.ولی اگر ناتوبه از دنیا برود هیچ راه بازگشتی پس از مرگ ندارد نه در عالم برزخ ونه در قیامت وآخرت.
g313
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۶:۳۱
0
0
13
اگر کسی با دقت نگاه کنه متوجه موضوع میشه ، هر دو نفر ادله خودشون رو بیان کردند ، نتیجه گیری با شما بزرگوارانه ، ببینید کدوم از بزرگواران دلیل محکم تر و روشن تری آوردند ،
مبنای ما در مسائل مختلف اعتقادی ، احکام و اخلاقی قرآن و روایات هستند نه مطالبی که ساخته و پرداخته ذهن خودمون باشه . در قیامت از ما حجت میخوان نه نظریه پردازی .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۴:۵۹
0
2
با سلام
نتیجه ای که گرفتم این بود که
آقای آقامیری برداشتایی دارن که اثباتش علم دقیق تری میخواد (چون تا حالا این برداشتا نشده)
آقای رفیعی هم گفتن که آقای آقامیری قبل برداشتاشون بگن که احتمالا این رو هم بشه گفت
تشکر از دست اندرکاران این برنامه
پاسخ ها
ناصراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۳:۱۸
دین جای برداشت شخصی نیست.وقتی معیار ،مقیاس و ملاکی همچون قرآن داریم نباید با یک وزش نسیم مخالف از جا در بریم.اینها هوای نفس را الهه خود گرفته اند وپیرو آن شده اند.گول زبان بازی آنها را نباید خورد.از پیامبر(ص)پرسیده شد نیکی و بدی چیست؟فرمودند نیکی چیزی است که قلب تو از آن اطمینان و آرامش یابد وبدی چیزی است که تو را به شک اندازد ولو دیگران تبرئه ات کنند.کلام آقامیری انسان را به شک وشبهه می اندازد پس کلام حق نیست گمراهی است.
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۲۱:۴۵
2
1
به نظر من دوتاشون درست میگن آقا میری از یه دیددیگه به موضوعات نگاه میکنه وقتی صحبت های آقا میری باعث میشه مردم خدا رو بیشتر دوست داشته باشن و ببینن چقدر بزرگ و بخشنده است کار بزرگیه
Mohammad rafiei
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۵:۳۳
0
0
آقا میری راست میگه ولی حق با رفیعیه .،
captcha