کد خبر: 4316087
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۴ - ۰۸:۰۰
ریحانه سلامی:

برنامه‌های هفته زن متناسب با روحیات نسل جدید طراحی می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به خلقیات و روحیات متفاوت نسل‌های آلفا و زد، گفت: تلاش داریم برنامه‌های مرتبط با حضرت فاطمه(س) را به سمتی ببریم که همه، به‌ویژه نسل جدید، از آن بهره ببرند.

ریحانه سلامی رئیس ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر

ریحانه سلامی، رئیس ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به این پرسش که «دختران نسل زد چه جایگاهی در برنامه‌ریزی‌های شما برای هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر دارند؟» گفت: نسل زد و آلفا، مخاطبان اصلی برنامه‌های این هفته هستند. این موضوع به قدری جدی است که در شیوه‌نامه برگزاری مراسم، به صورت ویژه به جایگاه نسلی آنان اشاره شده است.

وی با تأکید بر لزوم شناخت این نسل افزود: نشست‌ها و جلساتی را با دستگاه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای مختلف برگزارکننده مراسم هفته زن خواهیم داشت. هدف ما این است که نخست، این نسل را به درستی بشناسیم و در گام بعد، برنامه‌های متناسب با سن و علایق آنان را برنامه‌ریزی کنیم.

سلامی با اشاره به تفاوت‌های نسلی تصریح کرد: خلقیات و روحیات این نسل، متفاوت است. باید نگاه سنتی و روش‌های همیشگی را کنار بگذاریم و برنامه‌هایی درخور و ویژه برای آنان طراحی کنیم.

وی در ادامه با بیان نزدیکی سنی خود به این نسل گفت: از آنجا که به لحاظ سنی به نسل آلفا و زد نزدیک‌تر هستم، آنان را درک می‌کنم و شرایطشان را می‌شناسم. تلاش من این است که برنامه‌های مرتبط با حضرت فاطمه(س) را به سمتی ببریم که همه، به‌ویژه نسل جدید، از آن بهره ببرند. این نسل، مادران آینده و پرچمداران فردای ایران عزیزمان هستند و باید برای آنان گام‌های مؤثری برداریم.

سلامی در پایان تصریح کرد: البته کار در حوزه بانوان و به طور کلی در عرصه فرهنگ، نباید منحصر به یک هفته باشد، بلکه برنامه‌های مرتبط، باید در طول سال جریان داشته و تداوم یابد.

انتهای پیام
خبرنگار:
زهرا ایرجی
دبیر:
فاطمه بختیاری
captcha