هتك حرمت قبرستان بقيع توسط پليس عربستان/ شيعيان از زيارت مقبره «ام‌البنين(س)» منع شدند
کد خبر: 1001077
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
برای چندمين بار صورت گرفت؛

هتك حرمت قبرستان بقيع توسط پليس عربستان/ شيعيان از زيارت مقبره «ام‌البنين(س)» منع شدند

پليس عربستان هم‌زمان با مراسم سالروز وفات حضرت «ام‌البنين(س)» در مدينه منوره زائران شيعه را از زيارت مقبره اين بانوی بزرگوار در بقيع منع و به اين قبرستان اسلامی اهانت كرد.


گروه بين‌الملل: پليس عربستان هم‌زمان با مراسم سالروز وفات حضرت «ام‌البنين(س)» در مدينه منوره زائران شيعه را از زيارت مقبره اين بانوی بزرگوار در بقيع منع و به اين قبرستان اسلامی اهانت كرد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری «بلاد نيوز» عراق، زائران مناطق احساء و قطيف عربستان و همچنين شيعيان بحرين به مناسبت سالروز وفات ام‌البنين(س) در مدينه منوره حضور يافتند و نيروهای سعودی با حركاتی نامتعارف و راه رفتن روی قبور ائمه(ع) و لگدمال كردن اين اماكن، عمق تنفر خود نسبت به مقدسات شيعيان را نشان دادند.


در پی اين حركت ضد دينی پليس عربستان، مدينه منوره شاهد تنش‌هايی بود و زوار بقيع روز جمعه، 15 ارديبهشت، نيز با هتاكی‌های لفظی پليس عربستان هنگام زيارت قبرستان بقيع مواجه شدند.


زائران قبرستان بقيع به اين دليل كه نيروهای پليس عربستان در زمانی خارج از وقت زيارت، وارد محل قبرستان شده و روی قبور خاندان نبوت پا گذاشتند، با پليس آل سعود وارد درگيری‌های لفظی شدند.


شيعيان سال‌هاست با محدوديت‌های زيادی برای زيارت قبور بقيع مواجه هستند و سال گذشته نيز اتفاقاتی مشابه در مدينه رخ داده بود.





نيروهای سعودی با حركاتی نامتعارف و راه رفتن روی قبور ائمه(ع) و لگدمال كردن اين اماكن، عمق تنفر خود نسبت به مقدسات شيعيان را نشان دادند

قبرستان بقيع محل دفن پيكر مطهر امامان معصوم همچون امام حسن بن‌علی(ع)، امام زين‌العابدين(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفرصادق(ع) و نيز قبر ده‌هزار صحابه‌ پيامبر(ص) است كه مسلمانان پيوسته مشتاق به زيارت اين قبور متبركه‌ هستند.


گروه‌های تندرو وهابی در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری قبور متبركه‌ امامان معصوم(عليهم‌السلام) در قبرستان بقيع را با خاك يكسان‌ كرده و اين سرزمين مقدس و نورانی را به مكانی مهجور تبديل كردند.


فاطمه كلابيه معروف به‌ ام‌البنين، همسر امام اول شيعيان حضرت علی(ع) و دختر حزام بن خال است. او را به خاطر داشتن چهار پسر به نام‌های عباس، عبدالله، جعفر و عثمان، ام‌البنين (مادر پسران) خواندند. هر چهار فرزند ام‌البنين(س) در كربلا شهيد شدند.


اين بانوی بزرگوار در سيزدهم جمادی الثانی سال 64 هجری در مدينه منوره وفات يافت و در بخش غربی قبرستان بقيع به خاك سپرده شد.

captcha