کد خبر: 1210399
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳

حضرت زهرا(س)؛ علت ماندگاری دين و ولايت

رئيس دانشكده علوم قرآنی ملاير گفت حضرت صديقه طاهره(س) محور عالم هستی، آفرينش، علت بقا و ماندگاری دين اسلام، ولايت و امامت اهل بيت(ع) است.


گروه اجتماعی: رئيس دانشكده علوم قرآنی ملاير گفت: حضرت صديقه طاهره(س) محور عالم هستی، آفرينش، علت بقا و ماندگاری دين اسلام، ولايت و امامت اهل بيت(ع) است.


حضرت فاطمه(س) جريان ولايت‌پذيری و مبارزه با ولايت‌ستيزان را به راه انداخت، جريانی كه بعد از خود به قيام عاشورا و هم اكنون به انقلاب اسلامی و در آخر هم به ظهور منجی می‌انجامد. سلاح ایشان در اين مبارزه اشك بود و بارها شنيده‌ايم كه ولايت‌ستيزان از گريه‌های ايشان به ستوه می‌آمدند و تحمل صدای گريه ايشان را نداشتند زيرا حضرت با گريه خود به امت اسلامی آگاهی داده و مظلوميت ولايت را بازگو می‌كردند.


حضرت زهرا(س) قبر خود را مخفی نگه داشتند تا اين سؤال در ذهن همه جهانيان باقی بماند كه چرا دختر مطهر پيامبر اسلام(ص) قبرش مخفی ماند و اين خود ابتكار عملی برای يك مبارزه هميشگی از سوی ایشان است.


حجت‌الاسلام محمد اكبری، رئيس دانشكده علوم قرآنی ملاير‌ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه همدان، گفت: حضرت زهرا(س) محور عالم هستی، آفرينش، علت بقا و ماندگاری دين اسلام، ولايت و امامت اهل بيت(ع) است.


وی افزود: حضرت فاطمه(س) دارای مقامی هستند كه امام صادق(ع) درباره ايشان می‌فرمايند: هيچ پيامبری به مقام نبوت و رسالت نرسيد مگر اينكه اقرار و اعتراف به معرفت و فضيلت حضرت زهرا(س) کرد.


حجت‌الاسلام اكبری اضافه كرد: خداوند در قرآن از حضرت زهرا به كوثر يعنی منشأ و سرچشمه خير، خوبی، زيبايی، پاكی و بركات عالم نام برده است، حضرت زهرا(س) ‌در حقيقت كوثر قرآن هستند و بدون درك ولايت و معرفت به ایشان، انسان به حقيقت قرآن، معارف آن و هدايت و اوصاف آن نائل نمی‌شود.


رئيس دانشكده علوم قرآنی اظهار كرد: خداوند در آيه 19 سوره «الرحمن» می‌فرمایند: «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیَانِ» که در آن حضرت زهرا به دريای ولايت كبری الهی و حضرت علی(ع) به دريای امامت اعظمی الهی تعبير می‌شود كه در اثر تلاقی اين دو دريا با يكديگر امامت امامان معصوم در عالم تحقق پيدا می‌كند و انسان‌ها به نتيجه، ثمر و كمال می‌رسند.


اين مقام مسئول ابراز کرد: حضرت زهرا مقامی دارند که بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص) جبرئيل بر احدی جز حضرت زهرا(س) نازل نشد و علوم و اخبار گذشته، حال و آينده را بر ايشان عرضه می‌داشت و حضرت نيز آنها را برای حضرت علی(ع) املا می‌کردند و نتيجه آن كتاب شريف مصحف الزهرا(س) است كه نگارش شده است.


وی تصريح كرد: يكی از مهم‌ترين صفات حضرت زهرا(س) كه برای آن صفت نيز شهيد شدند فدايی ولايت و طرفداری و حراست از امامت حضرت علی(ع) بوده است، ايشان تمام هستی و حيات زندگی خود را فدای بقا و تبليغ، تعميق و تعريف ولايت حضرت علی(ع) قرار دادند.


حجت‌الاسلام اكبری تأكيد كرد: ولايت قطب مركزی دين اسلام است، اگر ولايت در متن دين و جايگاه خودش بالنده و زنده باشد همه اجزا دين، فروع دين، اركان، معارف و احكام دين زنده، بالنده گويا و پويا بوده و دين جوابگو و تأمين‌كننده تمام نيازهای بشر در طول تاريخ در همه عرصه‌ها، زمان‌ها و مقاطع مختلف است.


اين مقام مسئول بيان كرد: اگر ولايت از دين جدا شده باشد اسلام، دين و قرآن ثابت و ايستا می‌شود، يعنی نمی‌تواند جامعه را هدايت و اداره كند و جوابگوی نيازهای روز بشری باشد.


وی خاطرنشان كرد: اسلام منهای ولايت يعنی اسلام منهای اسلام و قرآن بدون ولايت به‌معنای قرآن منهای قرآن است همانگونه كه امام راحل(ره) مسئله اسلام ناب محمدی و اسلام آمريكايی را مطرح كردند مانند اینکه اسلام ناب محمدی اسلام توأم با ولايت و اسلام بنی‌اميه، ابوسفيان، حجاج‌بن يوسف، اسلام منهای ولايت بودند.


اين مقام مسئول در پايان خاطرنشان كرد: امروزه بزرگترين درسی كه از حضرت زهرا می‌توانيم بگيريم ولايت‌پذيری از منظر اهل بيت در مقام علم و عمل و در مرحله دوم پيروی از ولايت و رهبری است.

captcha